TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Drammen og Lier nekter Ã¥ utføre jobb pÃ¥ GT4 og CS !?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #323766  av CelicaDream

Hei igjen alle sammen....Var innom Toyota Drammen idag, og kjøpte deler til bilen, og når jeg sa til verkstedfolka så åssen type bil jeg har kjøpt meg nå, så han ene "Nei og nei" og han andre sa "huff a meg, herregud" :lol:

Så spurte jeg grunnen til hvorfor, og da fortalte de at dem har fått streng beskjed fra sjefen i toyota, at dem skal nekte og utføre jobber på GT4 og CS.....grunnet 40.000 "skadesak"

Noen andre i nærområdet som har hørt noe om dette eller !?

Mvh

CelicaDream
 #323768  av hmsilset

Ikke for å krenke dem, men da bør de vel finne en ny jobb :D hvist de er Toyota mekanikere skal de kunne ta inn og reparere en hvilken som helst Toyota.At dem har gjort en dårlig jobb eller hatt dårlige erfaringer med disse bilene før skal ikke gå utover andre.De tar jo betalt pr time og vel så det.
 #323770  av Supramk3turbo

Jeg vet det var en som har hatt noe dårlig erfaring med toyota lier, mener det var GT4 han har. Jeg har heller ikke god erfaring med de, å vet flere som ikke har vært helt fornøyd med de. Men Toyota på Åssiden er det ikke noe å si på, er der de gamle erfrarne traverne jobber :D Å de kan skru. Var det de som kom med disse spydighetene??
 #323786  av ina

sjekk med toyota i hokksund, prisene deres har også etter min erfaring vært litt lavere enn i drammen..
 #323807  av Insanity

har vel kun positive erfaringer med Toyota Lier.
sender bare en mail til delelageret med hvilke delnr jeg vil ha så får jeg pris og leveringstid ila 15 - 20 minutter

værre med åssiden... de sier at nei det er ikke solgt noen nye CS'er fra toyota norge så de har vi ikke delefilm på og kan ikke skaffe deler til. de ble litt lange i maska når jeg !?!?! kunne fortelle dem at joda det er solgt 6 nye CS'er i norge og dere HAR delefilmen på dem bare å søke på reg nr.

men jeg kan skjønne hvorfor de ikke vil ta i disse bilene.. da det er en del rare feil som kan være utrolig vanskelige å finne ut av. og det er veldig få GT4er igjen som det ikke er klådd en hel masse... med varierende løsninger og kvalitet.
 #323834  av CelicaDream

Supramk3turbo skrev:Jeg vet det var en som har hatt noe dårlig erfaring med toyota lier, mener det var GT4 han har. Jeg har heller ikke god erfaring med de, å vet flere som ikke har vært helt fornøyd med de. Men Toyota på Åssiden er det ikke noe å si på, er der de gamle erfrarne traverne jobber :D Å de kan skru. Var det de som kom med disse spydighetene??
Dem som sitter på verksted kontoret..
 #323863  av Insanity

Haugrud skrev:Haha, jaggu det dummeste jeg har hørt :D Da er de lite interessert i å tjene penger..sier jo ikke nei til å skrue på en en bil når du driver et verksted, uten å i det hele tatt ha spurt om hva det gjelder :P
nja.. kan på en måte skjønne dem for det jeg da. de har jo ikke samme timesprisen på en gammel bil som de har på en ny. ergo tap. og hvis de blir ståendes å ikke finne ut av ting så er jo ikke det noe heldig hverken for verkstedet ell kunden som sikkert ikke vil betale reging på feks 10 000,- uten at ting har blitt no spes bedre. når feilen kansje er at det er satt på en haug med uorginale e-bavy deler som hverken passer ell funker som de skal.

men syntes en del av forhandlerene må ta seg samme å hjelpe oss med å skaffe deler
 #323879  av Haugrud

Er vel ikke annen timepris selv om det er gammel bil, men er vel mer vanlig med fastpris og "goodwill" fra verksted..men blir jo litt rart om de bare dropper å skrue på gamle biler fordi de ikke har lyst og har hatt noen dårlige erfaringer med det..men skjønner helt klart hvor du vil hen :)
 #323893  av Insanity

Haugrud skrev:Er vel ikke annen timepris selv om det er gammel bil, men er vel mer vanlig med fastpris og "goodwill" fra verksted..men blir jo litt rart om de bare dropper å skrue på gamle biler fordi de ikke har lyst og har hatt noen dårlige erfaringer med det..men skjønner helt klart hvor du vil hen :)
er ganske vanlig med lavere timespris på eldre biler... vet Bertil O Steen og toyota gjør det...
 #323944  av Stian AB

Mulig det er grunnet bilen min at dem ikke vil ha noe mere med Gt4 eller CS å gjøre..les første sia på prosjektlinken min, der har jeg skrivd litt om hva som skjedde..
han verkstedsjefen på toyota lier sa at de ikke skulle ha noe mer med CELICA i det hele tatt å gjøre etter bilen min hadde stått der i en mnd bare pga deres egen mangel på kunnskap om 3sgte..jeg ble oppgitt å ba dem kontakte toyota åssia for der veit jeg det jobber folk som har peil på å skru, og på 3sgte..
det ble vel noe surr i mellom dem da, å sjefen for toyota lier virka sur og småfrekk mot meg og bilen min når jeg var innom dem for å sjekke hvordan det gikk med bilen..

jeg synes det er latterlig og flaut av et såpass kvalitetsmerke som toyota at de nekter å utføre jobber på gt4 og cs! det sitter jo samme motor i mr2 også, skal de nekte å utføre jobb på mr2 snart også da eller? de får heller ansette folk som har kunnskap om blandt annet celica og mr2 motoren..
prisen ligger på over 1100kr i timen hos toyota lier ihvertfall, på bilen min..jeg har helt slutta å bruke toyota lier etter det han verkstedsjefen der sa om celica, nå kjøper jeg kun deler hos toyota åssia hvis det trengs..selv om det betyr at jeg må kjøre nesten en halv time lenger..