TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 AW11 Dempere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #324536  av Mister Two

Venstre bakdemper på min mr2 har pensjonert seg, og jeg var innom Toyota Drammen for å bestille nye dempere. men det viste seg at de ikke hadde noen tilgjengelig... :(

så, noen som har noen tips eller henvisninger til hvor og hvordan jeg kan skaffe nye dempere?
lommeboka er smått trang for tiden, så vil helst få det så billig som mulig :)
 #324537  av Morten

Billige gule Koni hos http://www.twosrus.com . Finner nok dårligere dempere til billigere penge om du titter rundt da, avhengig av hvordan prioriteringene er... :wink:
 #324538  av Mister Two

hehe ja, akkurat de demperene på Twos R us titta jeg på, men tenkte jeg skulle spørre litt her før jeg tok et valg :) men takker for input. det er vel billigere å importere de demperene fra usa enn å kjøpe dem her i norge?
 #324540  av Supramk3turbo

Ja, det er det.
 #324543  av Pgus

Husk å sjekk at du har originale dempere på bilen, med mutter på toppen av dempertårnet.

Koni (i likhet med de fleste uorginale) er bare bytteinnsatser om settes inni.
 #324547  av Mister Two

det skal nok være originaldempere ja. originaldemperen lekker som faen, er null demping der. håper det er noen deler igjen der som kan brukes da hehe. sjekka på Kollevold, de skulle ha ca 1900kr stk (inkl moms) for de samme demperene som Twos R us har. så det blir nok billigere fra Twos R us.

Jeg kjører den gamle bilen til James, hvis noen husker den :)
 #324551  av ArildM

Alt etter kravene dine så går det jo an å bestille KYB dempere da, er en god del rimeligere.

Bilde
Den mutteren du ser på toppen her MÅ du ha hvis ikke må du sveise inn demperen...
 #324560  av Mister Two

KYB dempere, jeg har sett det nevnt ett eller annet sted ja. de var samme deler som koni, men under annet merke ikkesant?

jeg er ikke store merkevarehora, så kan fint leve uten koni på lista over deler hehe

har du noen plass du veit om som selger KYB dempere til en så gammel bil? (1985) finner ingen i norge som skilter med det...
 #324607  av marlboro1310

originaldemperene må være mulig å dele ja..ellers blir du stående som ei fitte, slik som jeg gjorde...helt til Dr.Ling gav meg livreddende hjelp :!: :)
 #324647  av ArildM

TwoSRus har i alle fall KYB dempere på sin side, har ikke sjekket noen andre steder.

KYB demperene er vel ikke justerbare såvidt jeg vet? Så det er vel den største forskjellen :)
 #324786  av Mister Two

da har jeg fått tak i en venstre bakdemper, takket være Insanity :)

Men det var en KYB demper, så jeg får vel jakte etter en høyre bakdemper nå da hehehe. jeg er iallefall en del nærmere mål :D
 #324787  av James

Mister Two skrev: Jeg kjører den gamle bilen til James, hvis noen husker den :)
Må legge ut bilder av "babyen min" hehe :D Hadde vert artig å få sett noen bilder av den :)
 #324901  av Insanity

Mister Two skrev:da har jeg fått tak i en venstre bakdemper, takket være Insanity :)

Men det var en KYB demper, så jeg får vel jakte etter en høyre bakdemper nå da hehehe. jeg er iallefall en del nærmere mål :D
hehe bare hyggelig... tror denne er kjøpt på toyota... og tror ganske bestemt at de er like på begge sider bak
 #324932  av Mister Two

nei, Toyota blånekta på at de hadde noe med KYB dempere å gjøre... jeg traff vel feil person på lageret hehe

men det løste seg, Jacob`s Auto-Supply AS hadde jammenmeg 1 !! demper tilgjengelig for høyre side bak. fikk hivd meg rundt og bestilte den :)

men den rabattordningen som vi har, er ikke helt stueren. folk tviler når de ikke får et medlemskort. men snille som de var på Jacob`s Auto-Supply AS, så tok de meg på ordet. så får jeg vente og se da, om detta passer :p