TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Servopumpe.Pris/levering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #324651  av ford suger

Hei. Jeg må ha ny servo pumpe til min 92 cs. Hørte på Toyota og der kostet den ikke mindre enn 7500,-!!!
Er det noen som vet om andre plasser som har denne?
Har sjekket Fensport, men ser ut som de kun har brukt.
Har funnet den i Usa,(130 Usd) men de leverer ikke til resten av verden desverre. Har egentlig mest lyst til å handle i Norge. Mye enklere med garanti osv.
 #324679  av Insanity

samme problem her gitt...

prøvde å bygge om til ei pumpe fra en EVO... men det gikk ikke så bra... så bestillte fra E-bay.. fra usa 660,- ell no... er det beste og billigste alternativet du kommer over tror jeg. er 400 kr for overalingskitt men pumpa mi var veldig skadet innvendig så tror neppe det hadde vært nok med overhaling...

ps... det er ett bittelite helvette å bytte den pumpa... det må gjøres via det hullet der styrestaget kommer ut, så det må du da løssne fra spindelen.. da går det greit å få ut faenskapet.. men du må ta av det meste av tingene på pumpa, som innløps stuss, trykkbryter for hurtigtomgang osv. og det gjør det enklere hvis du tar av den traversen som går imellom bæreburene

lykketil
 #324814  av 2fast4u

ford suger skrev:Hei. Jeg må ha ny servo pumpe til min 92 cs. Hørte på Toyota og der kostet den ikke mindre enn 7500,-!!!
Er det noen som vet om andre plasser som har denne?
Har sjekket Fensport, men ser ut som de kun har brukt.
Har funnet den i Usa,(130 Usd) men de leverer ikke til resten av verden desverre. Har egentlig mest lyst til å handle i Norge. Mye enklere med garanti osv.
Er jo mulig å skaffe seg en shipping adresse i USA også da, eks http://www.jetcarrier.com/
Er ikke sikker på om det er noe firma i Norge som selger overhalte pumper, men du kan prøve å kontakte Cardone Industrier i USA, disse har også lager i Belgia, har brukt disse selv, og har bare topp produkter.

Men ser på sidene deres at part number: 21-5636 har kryssreferanse til servopumper levert til flere andre modeller også.
http://c2c.activant.com/ctoc/index.jsp? ... drAlIKUT0A
Kan jo være mulig å finne noe brukt i Norge.
Org delenr CS pumpe er 44320-20281
Disse andre nr er pumper til Celica ST16#/ST18#, Camry SV/CV20, SXV10 og Carina II ST171, burde vel være noen slike på høggerier her i landet.

:wink:
 #324870  av ford suger

takker for svar dere. Er det noen av dere som har noe erfaring med sånne firmaer i usa som har "fiktive" adresser man kan bruke?
Er det veldi dyrt å bruke? jeg har funnet denne:http://www.bongous.com/

Er jo helt utrolig at denne pumpa ikke er å oppdrive i Norge bortsett fra hos toyota til blodpris! Jeg har sjekket hos alle rekvisita sjapper i Kristiansand og ingen kan skaffe. De hadde en leverandør men de var tomme på lager og fikk ikke inn igjen. De skulle hatt ca 3000,- for den.
men motorkodene blir jeg litt forvirret av. Er det en motor som heter 3sge eller har de glemt t'en?
Har funnet en brukt pumpe men de refererer til motorkoden 3sge.
 #347012  av bose

Har nettop handlet 2 stk Cardone calipere. kosta 88 dollar stk, ganske mye mindre enn de koster hos Toyota ja! (5000,- stk), kvaliteten er sikkert akurat den samme også! Gleder meg til jeg får dem på plass :)
 #347099  av ford suger

Ingen tvil om at det lønner seg dette nei :D Jeg skal kjøpe ny dynamo til min nå. Turte aldri spørre om pris hos Toyota engang men hos Torsov skulle de ha 2800,- for denne. Får igjen litt hvis du leverer inn din gamle i pant men det er snakk om et par hundre koner eller noe deromkring.
I USA koster denne ca 600,- kroner så da kommer hele herligheten på toppen 1000,- kroner! med frakt! Ingen vits å handle i Norge da......
 #347103  av Mr_Storbrua

ford suger skrev:Ingen tvil om at det lønner seg dette nei :D Jeg skal kjøpe ny dynamo til min nå. Turte aldri spørre om pris hos Toyota engang men hos Torsov skulle de ha 2800,- for denne. Får igjen litt hvis du leverer inn din gamle i pant men det er snakk om et par hundre koner eller noe deromkring.
I USA koster denne ca 600,- kroner så da kommer hele herligheten på toppen 1000,- kroner! med frakt! Ingen vits å handle i Norge da......
Er ikke alltid originale toyota deler er det dyreste.. koster kun 1 telefon å sjekke pris.. kan bli positivt overrasket også..
 #347457  av ford suger

Tok oppfordringen din og ringte Toyota. Ble desverre ikke positivt overasket denne gang 3290,- for Dynamoen. Regnte med at den var dyrere der enn andre plasser. Men en ting skal de ha, den var ikke vannvittig mye dyrere enn freks Torshov :D