TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte til effektanlegg.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #324751  av johnnie_W75

Jeg har kjøpt meg et mr2 twin catback eksosanlegg fra usa. Leste ikke godt nok og så det etter ankomst at det er kun til turbo utgaven.
Jeg har sw20 1991non turbo 2,0 16V 156hp. Dumt gjort, men shit happens. 2Liter`n kom jo både med og uten turbo, så det ble en glipp der..
Er det noen som vet om det er mulig å tilpasse det alikevel?
Det ble kjøpt fra Streetsportindustries.
 #324752  av inzane2012

Vist du er flink med sveise apparatet så kan du sikkert klare å det til å passe...
Vist du ser etter på hele eksosanlegget til NA'en så vil du se at eksosrøret går ned under motoren og bak for så å ta en sving, og så en 180graders sving og rett inn i den svære potta, mens turbo eksosen har en litt annerledes oppsett...

og etter det jeg har forstått av å ha lest side opp og side ned ang effekt annlegg så må NA utgaven ha en viss motstand i eksos systemet for å fungere skikkelig, men om det bare er den bakpotta du har kjøpt funker det nok bedre...

vet ikke om du ble noe klokere her, men vist du finner ut at det ikke funker, så er det nok alltids noen som sikkert vil kjøpe eksosen din ;)
 #324762  av JK86

mister nok endel effekt på og montere dette. heldigvis så er det nok ikke så vanskelig og selge det anlegget her inne på forumet. er nok best og billigst det. selg og kjøp nytt. :D
 #324769  av marlboro1310

sleng ut noen bilder av eksosanlegget...noen som vet om det passer gen3?
 #324890  av johnnie_W75

Har oxo montert KN filter så effekttapet vil vel ikke bli så merbart. Det vil vel låte verre enn det går uansett..

Skal høre med noen som kan sveise en overgang før jeg bestemmer meg for å evnt selge anlegget.
Det er 3" utblås rør på det med minimalt med motstand men V8 effekten vil vel utebli. :-D

Skader ikke å prøve.

Gir tilbakemeld snart på hva som skjer.