TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• wastegate

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #324785  av Foe

Er ganske sikker på at Wastegaten i bilen min er gåen. (ble utsatt for en god runde frieksos og tror membranet er ødelagt, og har kjørt uendelig/pedal styrt turbotrykk siden)
Lurer på om noen vet om dette er mulig å få til uten å ta ut turbo eller motor?

Og har noen en liggende som de ikke trenger? :)
 #324822  av FireWalk

Foe skrev:Er ganske sikker på at Wastegaten i bilen min er gåen. (ble utsatt for en god runde frieksos og tror membranet er ødelagt, og har kjørt uendelig/pedal styrt turbotrykk siden)
Lurer på om noen vet om dette er mulig å få til uten å ta ut turbo eller motor?

Og har noen en liggende som de ikke trenger? :)
er 90% sikker på at det skal gå an uten å ta av turbo ja.. men er noe helvetes til knoting.. selve wastegaten er bare festet med 2 bolter i turboen via den braketten. Også er det et klips som du må løsne fra undersiden for å få løs staget fra wastegaten. Men nå ble jeg faktisk litt usikker på om du får det ut likevel.. jeg hadde jo av og på den orginal turboen ørten ganger og begynner nå å lure på om kjølevannrørene kommer i veien... Så kan hende du må ta den ned likevel da.. eller iallefall løsne den og delvis ta den av..
 #324859  av SW20Ronny

har du skjekket/ byttet slangen til den??er ikke store lekkasjen som skal til.
på min lakk bleedern bitte bitte lite... og fikk samme problemet
 #324919  av Foe

Har skiftet den slangen 2-3 ganger, og byttet like mange slangeklemmer. Har prøvd det meste bortsett fra å tilføre trykkluft på turbo sida, fordi jeg ikke har tilgang til dette.

Firewalk; jeg regner med det er mulig å komme til den braketten, men der den c-klipsen jeg er skeptisk til. Må uansett ha den på igjen etterpå:p
 #325031  av Daniel_hoy

Har hatt av det klipset på en celica. Og der er samme plass mellom turbo/blokk. Men har ikke skrudd på mr2 så vet ikke om det er like "enkelt" å komme til nedenfra der.
 #325210  av Foe

Det må jo være noen av motorbyggerne her på forumet som har en ekstra wastegate liggende? :)
 #325539  av Foe

Bump* trenger fortsatt ny aktuator