TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilde av dumpventil-montering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #324908  av Gt-4-Ever

Noen som kan ta et bilde av dette? Har Hks ssqv. Vet ikke hvor jeg skal montere slangen som går fra nippelen...

Et spm til: Er det original HKS når det står HKS på den? Noe som kjennetegner at det er ekte/replica?

Gjerne ASAP! :D
 #324911  av Supramk3turbo

Den slangen kan du bare koble inn på en vakumslange med t-stykke.
 #324913  av James

Dumpen i et t-stykke slange mellom IC og turbo, så en vakumslange inn på nippelen på dumpventilen så videre til baksiden av innsuget...
 #324914  av oleb

Du kan hente vakuum på baksiden av innsuget. Der er det en nippel som originalt er plugget igjen.
Du finner den hvis du ser bak andre "T" i toyota-merket som står på toppen av innsuget.
 #324920  av Gt-4-Ever

Takker for svar. Fint med bildet om noen har. Fulgte med 2 t-nippler og en svart dings med 1 nippel på hver side og en runding på midten.
 #324931  av Gt-4-Ever

Så slangen fra dv skal rett inn på innsuget?
 #324941  av Gt-4-Ever

Da var den montert. :D
 #325026  av celica_st185

Gt-4-Ever skrev:Takker for svar. Fint med bildet om noen har. Fulgte med 2 t-nippler og en svart dings med 1 nippel på hver side og en runding på midten.
Den der runde dingsen er altså ett luftfilter :wink:
 #325152  av Gt-4-Ever

hehe. :lol: :lol: Og den trenger jeg ikke å bruke sant?
 #325158  av Stian AB

Gt-4-Ever skrev:hehe. :lol: :lol: Og den trenger jeg ikke å bruke sant?
må ikke nei, men kjekt å ha et filter på vakumslangen :lol:
 #325197  av Gt-4-Ever

Hvor på vakumslangen er den anbefalt og ha? Midten, nært dv eller nært innsuget? Uansett hvilken vei den står?
 #325294  av Gt-4-Ever

noen som har kjennetegn på om det er ekte hks dumpventil eller om det er replica?
 #325345  av mr2storbrua

Mange som sier at du burde ha den så nært innsuger som mulig, men toyota selv har jo laget en egen utgang til BOV rett etter turbo... Hvor har du kjøpt din HKS BOV? Dersom den er helt ny, skal det ikke være noe å stille på, og den skal være ganske matt...
 #325378  av Gt-4-Ever

Er ganske matt ja, helt ny. Står HKS to plasser på den, er lillafarge inni fronten på den. Husker ikke helt hva det stod skrevet der, men tror det er ekte.