TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• olje catchtank

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #324912  av MrControl

Jeg handlet meg en catchtank, men sliter med og finne en grei plassering til den!

http://www.mvpmotorsports.com/merchant/ ... ather2.jpg denne handlet jeg, men siden dette er langt i fra ett org motorrom, så ser man jo at det langt bedre plass her enn det jeg og mange andre som ikke har kommet så langt har:)

Noen som har noen tips til hvor jeg kan ha ? er det noe jeg kan flytte på, som ikke er så altfor avansert jobb?

Hva har dere gjort?
 #324922  av iskrem

Jeg prøver fortsatt å finne ut hvordan jeg skal sette den på min 7M-GTE jeg. :P
 #324953  av Shaggylaggy

Sveis den fast i turboen ;)
 #324962  av mulle-mek

iskrem skrev:Jeg prøver fortsatt å finne ut hvordan jeg skal sette den på min 7M-GTE jeg. :P
kast kullkanistern og sett den der de skal jeg :D
 #325004  av iskrem

mulle-mek skrev:
iskrem skrev:Jeg prøver fortsatt å finne ut hvordan jeg skal sette den på min 7M-GTE jeg. :P
kast kullkanistern og sett den der de skal jeg :D
Joa, sånn sett hvor den skal sitte er greit. Men hvor skal disse slangene inn hen? Ahaha. xD
 #325025  av tojo

#325052  av celica_st185

iskrem skrev:
tojo skrev:viewtopic.php?f=48&t=23980&hilit=catch+tank
Med andre ord, bare koble den i serie med resten av oljesystemet et eller annet sted, f.eks før kjøler? :\
Nei, den skal kobles til veivhusventilasjonen, ikke inn på noe oljesystem. Pongenget her er å skape undertrykk nede i veivhuset, så man kobler den mellom veivhusventilasjonen og luftinntak før turbo, eller rett til friluft. Veivhusventilasjonsrøret kommer ut i toppdekselet.
 #325209  av MrControl

Jeg leser på mvp følgende : You must remove the OEM charcoal canister in order to install the breather tank on the passenger side of the engine bay

Er dette bensindampfilter, eller hva er det de mener ? og er dette bare og fjerne?

skulle gjerne hatt flere innspill på hvor dere har plassert catchtanken
 #325242  av FS-Styling.no

Hei!

Den kan du bare fjerne ja!

Fredrik
 #333694  av MrControl

Vil en vanlig catchtank lette på trykket i veivhuset? Hvordan har dere andre her gjort det for å unngå å sende simringene til h*******?
 #333696  av FS-Styling.no

Slik har jeg koplet min:

PÃ¥ dette viset drar den ut luft ---> Letter trykket!
Vedlegg
supran.jpg
supran.jpg (59.34 kiB) Vist 750 ganger
 #333697  av MrControl

Jepp! grunnen til at jeg spør er at det viser seg og være litt vanskeligere enn først antatt og montere opp "breather" systemet mitt siden jeg kjører på org snurrer da det er vanskelig og få sveist på å montet an koblingene, og det er derfor jeg spør.

Du har jo ryddet vekk masse plass, så du har ikke samme problemet som meg.

Fint motorrom btw:)