TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ av den orginale downpipen pÃ¥ CS?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #325159  av Stian AB

Har kjøpt meg 3" Aussie downpipe nå, men sliter noe jævlig med å få av den gamle..Har fått løsna den fra turboen og under bilen sånn at den henger løst. Problemet er bare det å få downpipen av skruene som stikker ut fra turboen :? de 3 skruene som sitter nærmest oljefilteret/motorblokka får jeg ikke vippa downpipen av, for den stopper i bunn av oljefilteret..har tatt av filteret men hjalp ikke noe.noen andre som har sliti med det samma og har noen tips?
Må jeg skru av turboen fra manifolden for å få nok plass?
 #325166  av Haugrud

Er to pinnebolter du må ta ut, også blir det enklere å vippe den av om du løsner adapteret som oljefilteret sitter på...er en stor skrue under oljefilteret som du kan løsne :)
 #325193  av Stian AB

Daniel_hoy skrev:Har du prøvd å skru ut pinboltene fra turboen? Tror det var det jeg gjorde når jeg skiftet. Ny downpipe greier jeg iallefall å lirke av uten problem.
Må ut å prøve begge deler nå. Takk for tipset Daniel_Hoy og Haugrud :mrgreen:
Tar man bare de pinboltene med en tang? For de er vel bare helt runde?
 #325195  av Haugrud

ja, du kan det, eller så kan du sette en mutter utenpå den mutteren som sitter der, slik at du låser den, også skrur du den ut med den underste mutteren :)
 #325563  av Tomera

Mener jeg tok ut dynamoen ogsp når jeg bytta på min ST185.
Men du må fjærne to eller tre pinbolter fra turboen også. Er så stor den orginale DPen på bilen. Men så fort du har fått på Aussie DPen, er det ikke noe problem.
 #325607  av Stian AB

Tomera skrev:Mener jeg tok ut dynamoen ogsp når jeg bytta på min ST185.
Men du må fjærne to eller tre pinbolter fra turboen også. Er så stor den orginale DPen på bilen. Men så fort du har fått på Aussie DPen, er det ikke noe problem.
Klarte meg uten å ta ut noen pinbolter, men måtte ta av oljefilteret og det filterhuset som oljefilteret sitter på. Ble bra til slutt med mye bedre drag i bilen :twisted: