TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er normalt oljeforbruk pÃ¥ 3SGTE?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #325220  av marlboro1310

Har lurt lenge på hva normalt oljeforbruk på 3SGTE egentlig er, nå tar jeg utgangspunkt i normal kjøring og en høvelig vettug olje i tillegg til at motoren er høvelig "original"...
Så dette spørsmålet vil da gå til de som kjører Mr2 Turboer...hvordan er forbruket deres kontra kmstand på bilen?
 #325228  av hmsilset

Jeg har ikke kjørt bilen min normalt enda om du mener rolig :D Men jeg vil tippe at det går en dl pr 100 mil på litt hard kjøring.Er ikke ofte jeg fyller på ihvertfall.
 #325235  av mr2storbrua

Jeg målte hvor mye olje som kom ut sist jeg byttet, da kom jeg frem til ca 1 liter mindre olje enn det jeg fylte på. Da hadde jeg vel kjørt litt over 10k km. Vet ikke hva slags olje som var blitt brukt før jeg overtok, så det er vel en mulighet at det var ny oljetype, og da er vel forbruket litt høyere.
 #325236  av lasse

Min bruker ca ikkeno, motoren min skal visstnok ha gått rundt 145000 nå (men har ingen garanti på det).
Har ganske hyppige oljeskift jeg da, er vel så og si aldri mer enn 5000 mellom skiftene, men så kjører jeg så og si hardt hele tiden, kosekjøring har jeg jo en annen bil til :wink:
 #325335  av marlboro1310

Ok. For min egen del, så kjører jeg med Valvoline Durablend 10-40w olje. Motoren er gått noe rundt 150 000, kanskje noe over...(ingen garanti her heller) kjører kun om sommeren med den, lite tullkjøring..(bane,sladding,8-tall) men selvfølgelig hender det at man får ett og annet byks her og der, men aldri før systemet har driftstemperatur.
Blir som regel byttet olje rundt hver 7000km, noe rundt der...noe av grunnen til at jeg spør, er at jeg ikke klarer å se utslag på peilepinnen mellom skiftene. Får tolke det som ett sunnhetstegn.

:)
 #325339  av Tomera

Har ikke hatt noe oljeforbruk på min. Skifter olje og filter hver 5000 km. Kan da ikke se noen rørelse på peilepinnen.
 #325340  av Ivar

Oljeforbruket mitt er tilnærmet lik null, akkurat slik det skal være.
Jeg bytter olje hver 5000 km.

De som påstår at sånne motorer SKAL bruke olje prater piss.

Hvorfor spør du hvis bilen din ikke bruker olje? Vær glad. :)
 #325341  av Tomera

Ivar skrev:Oljeforbruket mitt er tilnærmet lik null, akkurat slik det skal være.
Jeg bytter olje hver 5000 km.

De som påstår at sånne motorer SKAL bruke olje prater piss.

Hvorfor spør du hvis bilen din ikke bruker olje? Vær glad. :)
Helt enig!

Bare Audi eiere som tror motorene skal bruke olje ;)