TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljekjøler til bakakslingen (mkIV)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #40784  av @lpher

Da ser det ut til at jeg må foreta meg noe med den originale oljekjølern til bakakslingen...Ser ut som den har fått seg en liten sprekk akkurat i overgangen til slangen. Noen som har forslag for hvordan jeg skal komme unna dette uten å måtte pantsette bilen? :D

2FAST: Kan du sjekke pris på kjølern for meg?

EDIT: Har allerede forhørt meg med de lokale supra-eierne....kunne få låne en faktisk...men min lekker ikke rare greiene egentlig...så jeg tenker jeg går for en litt mer permanent løsning :)

@lpher
 #40835  av 2fast4u

@lpher skrev:

@lpher
41881-14010 Cooler Differential - levers fra Belgia - pris kr 2315.- inkl mva.
:wink:

Har sendt deg en pm....
 #40856  av TOYPARTS

@lpher skrev:Da ser det ut til at jeg må foreta meg noe med den originale oljekjølern til bakakslingen...Ser ut som den har fått seg en liten sprekk akkurat i overgangen til slangen. Noen som har forslag for hvordan jeg skal komme unna dette uten å måtte pantsette bilen? :D

EDIT: Har allerede forhørt meg med de lokale supra-eierne....kunne få låne en faktisk...men min lekker ikke rare greiene egentlig...så jeg tenker jeg går for en litt mer permanent løsning :)

@lpher
Spar de 2000kr og gi f... i den oljekjøleren, den har ikke vi bruk for i vårt klima likevel, så er det jo0 bare å blinne slangene, eller koble de sammen.

MVH Erik

#40878  av Ninjamannen78

Ikke bruk for? Et must til dragrace!

#40887  av erling

Går sikkert an å fuge sprekka med "flytende metall", er et to-komponent stoff som blir veldig hardt og sterkt. Husker ikke hva det het, på jobben kalte vi det bare flytende metall. Hehe.. :)

#40888  av CelicaTurbo

ikke at jeg egentlig har stort peiling på oljekjøleren til Supraen, men diffen kan da ikke bli så enormt varm i løpet av et drag vel? Skulle tro at varme ikke ble et problem før man kjører over lengre tid med høy belastning, dvs f.eks. toppfart eller autobahn, og da trolig også i varmere miljøer enn hva vi har her til lands.. Om varmen i diffen blir et problem i løpet av 402 meter hvor stort problem er det da ved konstant høyt moment gjennom diffen ved hastighetskjøring?

men på den annen side er det kjekt at alt er som det er ment da :)

#40906  av Ninjamannen78

Er vel ikke selve "draget" som er problemet, heller den lille burnouten man bruker å gjøre før HVERT drag for å varme dekka litt og rense dem for sand og skitt. Gutta i statene som bruker Supraen sin flittig på stripa ettermontere oljekjøler til diffen og skifter olje på den 2-3-4 ganger i løpet av sommeren for å få diffen til å vare lengst mulig. Så den er nok kjekk å ha.

#40958  av TOYPARTS

Ninjamannen78 skrev:Ikke bruk for? Et must til dragrace!
hvorfor det? kom med en veldig god grunn

MVH Erik

#40961  av TOYPARTS

Ninjamannen78 skrev:Er vel ikke selve "draget" som er problemet, heller den lille burnouten man bruker å gjøre før HVERT drag for å varme dekka litt og rense dem for sand og skitt. Gutta i statene som bruker Supraen sin flittig på stripa ettermontere oljekjøler til diffen og skifter olje på den 2-3-4 ganger i løpet av sommeren for å få diffen til å vare lengst mulig. Så den er nok kjekk å ha.
Da må jo diffen på mkiv være utrolig mye dårligere enn de fleste andre differ, om det er sånn at den MÅ ha oljekjøler for å fungere optimalt så mener jeg at det er bare noe dritt, jeg kan love deg at det finnes ikke mange her i norges land som har herjet så mye med supra som meg riktignok mk3 men så godt som samme innmat, 7000 ut med clutch, Tyskland time etter time 250-300, banekjøring, drag, burning, og brutal bruk, aldri en lyd, men det er sikker kjekt å ha, men mkiv er den eneste bilen jeg hvet om som MÅ he kjøler på diffen, se Polly 1100hk ingen kjøer, og listen kan bli lang om man bare gidder, kjøler kan jeg forstå , men kun på et løp, Silverstate classic i Nevada, 13mil 40-45 grader i ørken, med flatt jern

MVH Erik

#40984  av Ninjamannen78

Har ikke sagt at man MÅ ha det men... Diffen lever garantert lengre med en oljekjøler. Er det så vanskelig å forstå??
 #40991  av @lpher

2 FAST 4U skrev:
41881-14010 Cooler Differential - levers fra Belgia - pris kr 2315.- inkl mva.
:wink:

Har sendt deg en pm....

Hmmm...takker for svaret....men jeg har ikke fått noe PM jeg.... :)

@lpher
 #40993  av @lpher

TOYPARTS skrev: Spar de 2000kr og gi f... i den oljekjøleren, den har ikke vi bruk for i vårt klima likevel, så er det jo0 bare å blinne slangene, eller koble de sammen.

MVH Erik
Tja...det hadde jeg faktisk ikke tenkt på :) ...men du vet nå meg...og mine fikse ideer om ikke å endre så mye på bilen da :D

@lpher

#40994  av @lpher

erling skrev:Går sikkert an å fuge sprekka med "flytende metall", er et to-komponent stoff som blir veldig hardt og sterkt. Husker ikke hva det het, på jobben kalte vi det bare flytende metall. Hehe.. :)
Er jo også ett alternativ da...er egentlig ikke rare såret...bare nok litt att det...kall det....svetter mye da? :D

@lpher

#40995  av @lpher

Ninjamannen/Toyparts: Gutter, gutter...its beside the point...for me at least :)

Som sagt jeg liker tanken på at jeg endrer minst mulig på bilen...så vi får se hva det blir til.... :D

@lpher

#44527  av @lpher

Da har jeg fått tak i kjøler..courtesy av vår egen Steinar/2FAST4U...mange slags takk til ham :D Skal få montert den så snart jeg får tid :)

@lpher