Side 1 av 1

Oljekjøler til bakakslingen (mkIV)

Legg innLagt inn:19 apr 2004 20:23
av @lpher
Da ser det ut til at jeg må foreta meg noe med den originale oljekjølern til bakakslingen...Ser ut som den har fått seg en liten sprekk akkurat i overgangen til slangen. Noen som har forslag for hvordan jeg skal komme unna dette uten å måtte pantsette bilen? :D

2FAST: Kan du sjekke pris på kjølern for meg?

EDIT: Har allerede forhørt meg med de lokale supra-eierne....kunne få låne en faktisk...men min lekker ikke rare greiene egentlig...så jeg tenker jeg går for en litt mer permanent løsning :)

@lpher

Re: Oljekjøler til bakakslingen (mkIV)

Legg innLagt inn:20 apr 2004 07:58
av 2fast4u
@lpher skrev:
2FAST: Kan du sjekke pris på kjølern for meg?

@lpher
41881-14010 Cooler Differential - levers fra Belgia - pris kr 2315.- inkl mva.
:wink:

Har sendt deg en pm....

Re: Oljekjøler til bakakslingen (mkIV)

Legg innLagt inn:20 apr 2004 10:35
av TOYPARTS
@lpher skrev:Da ser det ut til at jeg må foreta meg noe med den originale oljekjølern til bakakslingen...Ser ut som den har fått seg en liten sprekk akkurat i overgangen til slangen. Noen som har forslag for hvordan jeg skal komme unna dette uten å måtte pantsette bilen? :D

2FAST: Kan du sjekke pris på kjølern for meg?

EDIT: Har allerede forhørt meg med de lokale supra-eierne....kunne få låne en faktisk...men min lekker ikke rare greiene egentlig...så jeg tenker jeg går for en litt mer permanent løsning :)

@lpher
Spar de 2000kr og gi f... i den oljekjøleren, den har ikke vi bruk for i vårt klima likevel, så er det jo0 bare å blinne slangene, eller koble de sammen.

MVH Erik

Legg innLagt inn:20 apr 2004 12:42
av Ninjamannen78
Ikke bruk for? Et must til dragrace!

Legg innLagt inn:20 apr 2004 13:53
av erling
Går sikkert an å fuge sprekka med "flytende metall", er et to-komponent stoff som blir veldig hardt og sterkt. Husker ikke hva det het, på jobben kalte vi det bare flytende metall. Hehe.. :)

Legg innLagt inn:20 apr 2004 13:54
av CelicaTurbo
ikke at jeg egentlig har stort peiling på oljekjøleren til Supraen, men diffen kan da ikke bli så enormt varm i løpet av et drag vel? Skulle tro at varme ikke ble et problem før man kjører over lengre tid med høy belastning, dvs f.eks. toppfart eller autobahn, og da trolig også i varmere miljøer enn hva vi har her til lands.. Om varmen i diffen blir et problem i løpet av 402 meter hvor stort problem er det da ved konstant høyt moment gjennom diffen ved hastighetskjøring?

men på den annen side er det kjekt at alt er som det er ment da :)

Legg innLagt inn:20 apr 2004 14:58
av Ninjamannen78
Er vel ikke selve "draget" som er problemet, heller den lille burnouten man bruker å gjøre før HVERT drag for å varme dekka litt og rense dem for sand og skitt. Gutta i statene som bruker Supraen sin flittig på stripa ettermontere oljekjøler til diffen og skifter olje på den 2-3-4 ganger i løpet av sommeren for å få diffen til å vare lengst mulig. Så den er nok kjekk å ha.

Legg innLagt inn:20 apr 2004 19:28
av TOYPARTS
Ninjamannen78 skrev:Ikke bruk for? Et must til dragrace!
hvorfor det? kom med en veldig god grunn

MVH Erik

Legg innLagt inn:20 apr 2004 19:36
av TOYPARTS
Ninjamannen78 skrev:Er vel ikke selve "draget" som er problemet, heller den lille burnouten man bruker å gjøre før HVERT drag for å varme dekka litt og rense dem for sand og skitt. Gutta i statene som bruker Supraen sin flittig på stripa ettermontere oljekjøler til diffen og skifter olje på den 2-3-4 ganger i løpet av sommeren for å få diffen til å vare lengst mulig. Så den er nok kjekk å ha.
Da må jo diffen på mkiv være utrolig mye dårligere enn de fleste andre differ, om det er sånn at den MÅ ha oljekjøler for å fungere optimalt så mener jeg at det er bare noe dritt, jeg kan love deg at det finnes ikke mange her i norges land som har herjet så mye med supra som meg riktignok mk3 men så godt som samme innmat, 7000 ut med clutch, Tyskland time etter time 250-300, banekjøring, drag, burning, og brutal bruk, aldri en lyd, men det er sikker kjekt å ha, men mkiv er den eneste bilen jeg hvet om som MÅ he kjøler på diffen, se Polly 1100hk ingen kjøer, og listen kan bli lang om man bare gidder, kjøler kan jeg forstå , men kun på et løp, Silverstate classic i Nevada, 13mil 40-45 grader i ørken, med flatt jern

MVH Erik

Legg innLagt inn:20 apr 2004 22:39
av Ninjamannen78
Har ikke sagt at man MÅ ha det men... Diffen lever garantert lengre med en oljekjøler. Er det så vanskelig å forstå??

Re: Oljekjøler til bakakslingen (mkIV)

Legg innLagt inn:21 apr 2004 00:05
av @lpher
2 FAST 4U skrev:
41881-14010 Cooler Differential - levers fra Belgia - pris kr 2315.- inkl mva.
:wink:

Har sendt deg en pm....

Hmmm...takker for svaret....men jeg har ikke fått noe PM jeg.... :)

@lpher

Re: Oljekjøler til bakakslingen (mkIV)

Legg innLagt inn:21 apr 2004 00:06
av @lpher
TOYPARTS skrev: Spar de 2000kr og gi f... i den oljekjøleren, den har ikke vi bruk for i vårt klima likevel, så er det jo0 bare å blinne slangene, eller koble de sammen.

MVH Erik
Tja...det hadde jeg faktisk ikke tenkt på :) ...men du vet nå meg...og mine fikse ideer om ikke å endre så mye på bilen da :D

@lpher

Legg innLagt inn:21 apr 2004 00:08
av @lpher
erling skrev:Går sikkert an å fuge sprekka med "flytende metall", er et to-komponent stoff som blir veldig hardt og sterkt. Husker ikke hva det het, på jobben kalte vi det bare flytende metall. Hehe.. :)
Er jo også ett alternativ da...er egentlig ikke rare såret...bare nok litt att det...kall det....svetter mye da? :D

@lpher

Legg innLagt inn:21 apr 2004 00:09
av @lpher
Ninjamannen/Toyparts: Gutter, gutter...its beside the point...for me at least :)

Som sagt jeg liker tanken på at jeg endrer minst mulig på bilen...så vi får se hva det blir til.... :D

@lpher

Legg innLagt inn:11 mai 2004 15:57
av @lpher
Da har jeg fått tak i kjøler..courtesy av vår egen Steinar/2FAST4U...mange slags takk til ham :D Skal få montert den så snart jeg får tid :)

@lpher