TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da skal MR2en mappes i neste uke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #325558  av marlboro1310

Da fant jeg noen som kunne mappe MR2n min, Japan Tuning i Trondheim. Snakket med innehaver idag, og han sa det var fort gjort da de hadde mye erfaring med Supra, MR2 og Nissan.
Bestemte meg egentlig for å få noe gjort ifjor, da bilen ble kjørt i Dyno hos TRS. Den leverte beskjedne 243,6hk på hjula...og Ronny hos Japan tuning mente det ikke var noen problemer å skremme ut 20-30hk til, med tanke på modsa på motoren min (Apexi PFC,HKSfilter,Blitz eksos,Phoenix Power IC m rør,og laddetrykk rundt 1,2) bilen trenger optimalisering var hans ord.
Er det noen her som har erfaringer med dette firmaet? ville ikke koste mere enn 2000kr, noe jeg synes er veldig rimelig.

:)
 #325577  av mralp

En omtalt supra her inne er vel sponset av de blant annet ;) Har selv aldri prøvd de, men 2 lapper for dynotuning er rasende billig og værd et forsøk uansett. Keep us updated :D
 #325603  av Christian

2000kr for mapping er veldig billig, selv om det bare er snakk om optimalisering.
Synes heller ikke 246whp er ille på en org 3s-gte med bolt on mods. Bremset selv 241?whp (husker ikke nøyaktig) på min for mange år siden, og den gruset tilnærmet alt etter veien. Tok biler med endel mer effekt på bane også, men det kan jo være kjørestil/satsing for alt jeg vet. Men tror det er stor forskjell på rullene rundt i landet. :wink:
 #325630  av marlboro1310

asså,...bilen går meget bra, 0-100 under 6sek, og den drar hele veien ut til 260 (på speedometeret,prøvd på flyplass). Den oppleves som sterk og villig i alle gir, oppoverbakker er en vits og mange med "flere" hk har opplevd bilen som veldig kvikk.
Hva angår bane, og kvartmil tror jeg nok den kunne hevdet seg noe...men det har jeg aldri prøvd. Har ikke lyst å bryte i stykker noe, da jeg skrur lite selv.
Men, for min personlige tilfredsstillelse..når jeg vet at den kan optimaliseres til å yte 20hk til i en håndvending...så velger jeg å ofre 2 lapper for det, siden jeg ble forespeilet effekt på rundt 270hk når jeg fikk bilen levert ombygd, og benka 243 året etter med en liten skuffelse nederst i magen. Ble benket i en Dynapack, som skal være ganske så pålitelige ettersom jeg hører.
Har kjørt gen2 turboer med samme bolt on mods, men uten Apexi Power FCn...sammenlignet med gen3 og Apexi ble det litt "blekt", misforstå meg rett.
Håper samtig på at denne sammenligningen kan være på samme måte etter at Power FCn er optimalisert...at bilen var litt "blek" før he-he. Gleder meg uansett noe voldsomt.
Blir en laaang kjøretur gjennom Norges land nå på lørdag, så ser dere en rød MR2 med 2 digre kromma potter bak...så er det bare å hilse :D
 #325643  av marlboro1310

vi håper i spenning Ralp :mrgreen:
 #326801  av marlboro1310

Da var jeg hjemme igjen i nordnorge etter en laang tur gjennom Norges land, og for en tur! Ikke bare gikk det hele totalt feilfritt...men resultatet av mappinga hos Japantuning var kjempebra.
280hk på hjula, 322hk i motor. forskjellen fra 243 er i allefall formidabel. Fornøyd ble jeg, og bilen er kvass som aldrig før. :)
 #326832  av lasse

Master skrev:Det var jo meget bra! Du har CT20b turboen sant?

Dynoutskrift! :D

Samme som han sa :D
 #326838  av marlboro1310

Har CT20B turboen ja...her er noen shots :)
Vedlegg
280rwhp v\1.3bar
280rwhp v\1.3bar
SDC10217.JPG (268.9 kiB) Vist 2090 ganger
...
...
SDC10218.JPG (270.79 kiB) Vist 2082 ganger
 #326842  av Supramk3turbo

Ser jo veldig moro ut det der :D Ikke mye turbo lag å snakke om ihvertfall :D
 #326843  av marlboro1310

nei er ikke mye turbolag, funker noe helt sinnsykt nå :P
 #327088  av bullit

Gratulerer så mye med ett bra resultat... Artig å se at du har fått til det som jeg alltid drømte å gjøre med min. Så du hadde skrevet på tryneboka forresten, og ja jeg sku VELDIG gjerne prøvd den :D Magne
 #327110  av marlboro1310

Får ordne ett lite møte en gang da vettu :D men for din del blir det kanskje uansett en "relativ" opplevelse siden jeg vet du har hatt etpar fete mc`er...