TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Integrerte pærer i hovedlyktene? Er dette vanlig?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #325824  av TrustNo1

Jeg bestillte meg for en ukes tid siden ett H4 bi-xenon HID kit jeg skulle montere på MR2'n for å få litt bedre lys. Når jeg demonterer lyktene mine fikk jeg en en overraskelse av det mer problematiske slaget.

Det viste seg at pæren var integrert med reflektoren og ikke en vanlig H4 pære. Er dette vanlig? Hvordan bytter man pærer på disse, må hele reflektoren skiftes? Bilen min er en US modell.

Har eventuellt noen vanlige H4 reflektorer liggende, eller vet hvor man får tak i disse billigst?
Vedlegg
IMG_0230.JPG
IMG_0230.JPG (353.73 kiB) Vist 1016 ganger
IMG_0231.JPG
IMG_0231.JPG (379.79 kiB) Vist 1014 ganger
 #325829  av ArildM

Merksnodig... Kan ikke se for meg at dette er originale lykter. Enormt mye av denne type lykter på Ebay da, får de sikkert for 100-200 for de aller rimeligste (men kjøp gjerne litt dyrere lykter).
 #325832  av Foe

Det er orginalt. Har samme driten på min 93 usa modell. Det er mininga at man skal "skyve" av lykteglasset forran for å bytte pæra, om jeg ikke tar helt feil.
Mine far silikonert fast, så vurdere å kjøpe europeiske
 #325859  av TrustNo1

Foe skrev:Det er orginalt. Har samme driten på min 93 usa modell. Det er mininga at man skal "skyve" av lykteglasset forran for å bytte pæra, om jeg ikke tar helt feil.
Mine far silikonert fast, så vurdere å kjøpe europeiske
Ok, takker, da fikk jeg svar på det. Må vel handle meg noen nye reflektorer da.

Er disse typer reflektorer standard for flere biltyper, eller er de spesielle for MR2?
Hva skal jeg eventuellt søke etter på Ebay? Og blir det ikke ganske dyrt i frakt for disse i forhold til prisen på de?
Kan vel kanskje være at det kan være like greit å ta seg en tur på Toyota, eventuellt kanskje en annen bilrekvisitta forettning dersom disse reflektorene er standard typer?
 #325860  av TrustNo1

søkte litt etter "MR2 headlights" nå og fant litt div.

Feks disse:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/86-93-TO ... otohosting

Aner noen om hvorvidt disse funker sikkelig med tanke på nær/fjern? Siden jeg skal ettermontere xenon så er jeg avhengig av at nærlyset blir godt blendet ned.
 #325916  av pkgrette

jeg har søk litt rundt og igjen lamper som er bolt on er finere enn raybrige syns nå jeg da det er dem jeg har på bilen min biler på prosjektråden min.
er noe av dte bedre du får tak i vet at hella også lever men dem er ikke klargass. raybrige koster fra 1200 for paret og oppover på ebay om du er heldig.
 #325924  av johnnie_W75

Jeg har de samme lampene, men fikk de for 10$ jeg da. + frakt selvfølgelig 8) Men de funker helt greit..
De små pærene som er festa på undersia er blåe og gir et kult lys i tillegg.
Du må bare koble dem på egen bryter ellers kommer torvald politi og klager.. :D
 #325940  av TrustNo1

Ok, da fant jeg iallefall ut at det var rimelig standard de lyktene :P

Knabba lyktene til kingcab'n til fruen og de passet rett på. Så da var HID kittet på plass. Ble rimelig mye bedre lys, men skal nok kjøpe meg noen slike lykter med klart glass. Likte utseende på de du hadde pkgrette. Kjøpte du dine på ebay?
 #325955  av Andreazz

TrustNo1 skrev:Fant disse på ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RAYBRIG- ... 240%3A1318

Aner noen om de er godkjennte for bruk i europa?

Det tviler jeg på at de er.. De der har symetrisk lys, å det mener jeg ikke er lov her hjemme. Kjøp ordentlige Hella lykter el.l, 90% av tia kjører du jo med lyktene nede uansett :wink: Når du først har de oppe er det viktigere med ordentlig lys enn at de ser tøffe ut!
 #325966  av TrustNo1

Andreazz skrev:
TrustNo1 skrev:Fant disse på ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RAYBRIG- ... 240%3A1318

Aner noen om de er godkjennte for bruk i europa?

Det tviler jeg på at de er.. De der har symetrisk lys, å det mener jeg ikke er lov her hjemme. Kjøp ordentlige Hella lykter el.l, 90% av tia kjører du jo med lyktene nede uansett :wink: Når du først har de oppe er det viktigere med ordentlig lys enn at de ser tøffe ut!
Det er jeg forsåvidt helt enig i. Selger feks torshov eller tilsvarende butikker Hella?
 #326844  av ice_king

johnnie_W75 skrev:Jeg har de samme lampene, men fikk de for 10$ jeg da. + frakt selvfølgelig 8) Men de funker helt greit..
La oss si det sånn att du fikk deg kina lamper til 10$ ikke sånne som pk har det er det ikke noe å lure på en gang er forskjeld på drit å ekte vare vet du ;)
 #326919  av johnnie_W75

ice_king skrev:
johnnie_W75 skrev:Jeg har de samme lampene, men fikk de for 10$ jeg da. + frakt selvfølgelig 8) Men de funker helt greit..
La oss si det sånn att du fikk deg kina lamper til 10$ ikke sånne som pk har det er det ikke noe å lure på en gang er forskjeld på drit å ekte vare vet du ;)

Jada jeg vet. Jeg vant budet til en stykke under oppgitt pris, men er fullstendig klar over at det ikke er det beste en får på markedet.
Men det plager ikke meg nevneverdig for å si det sånn.. Til en evnt EU kontrol så kan det hende at de ryker, men den tid den sorg.
 #326924  av 323F GTX

kjøp heller Hella innsatser.. De koster 2-300 pr stk.. Eneste er at hella ikke lager slike lykter i Klarglass :? og de jeg har funnet i klarglass har pleid å koste 5 ganger så mye som hella innsatser :roll:

Disse er enda billigere, men samtidig ikke Kina jalla... OG de passerer EU kontroll ;)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=280 ... =437624389