TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VÃ¥re tabber bak rattet..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #325883  av hmsilset

Juni har ikke begynt enda og jeg klarer å dra ut bilen i første gir i det jeg møter en av politimennene her.Rakk bare å se ett småsurt tryne,hehe.Er i 50 sone, og det blir jo ikke mye over 50 når jeg setter den i 2 gir da, men søren sånt er irriterende.Lå bak en dust som kjørte i 20 kmt 200 meter, og da han svinga av ga jeg omtrent bånn gass :P Går å tar meg en kald dusj før jeg tør å sette meg i bilen igjen.
 #325901  av EXS

dro forbi sivilpolitiet på motorsykkel :roll: , fant ikke ut at det var sivilen før jeg hadde stoppet og parkert noen km senere, da kom de plutselig blinkende :? .
 #325902  av hmsilset

EXS skrev:dro forbi sivilpolitiet på motorsykkel :roll: , fant ikke ut at det var sivilen før jeg hadde stoppet og parkert noen km senere, da kom de plutselig blinkende :? .
oooooff..Da kan du umulig vært mye høy i hatten.Er bare å legge seg langflat :)
 #325903  av ke25-toyoglide

Unngå å svare direkte, ikkje innrøm hvor fort det gikk.
 #325906  av inzane2012

husker nå jeg fikk parkerings bot at snuten i hjembygda mi, sur og galen som jeg va kjørte jeg ned på en parkeringsplass, ga litt mye gass når jeg sundde så rumpa sklei litt ut, og akkurat da kom jo seff snuten igjen...

verste av alt, ingen av di to er utdannet purk, han ene er utdannet ambulansesjåfør, og han andre gikk på politiskolen...
 #325911  av FS-Styling.no

Snut gir vel ikke P bøter....?
 #325914  av ke25-toyoglide

Hmmmm, lurer på hvor de utdanner seg til purk...... siden det ikkje er politiskolen.
Politiet gir parkeringsbøter ja, men som regel bare viss den står i vegen.
 #325920  av inzane2012

FS-Styling.no skrev:Snut gir vel ikke P bøter....?
dem gir bøter når det bare er ca 2700 som bur i den bygda jeg kommer fra, og ca 5000 i hele kommunen ;)
men det som irriterte meg litt var at dem gidde meg bot en plass med sånt rundt skilt med kryss i (ikke lov å stoppe eller noe sånt) og så kom det en bil bak meg når pruken hadde parkert bilen sin så mann ikke såg den med en gang, så når han "studenten" stod og snakket med meg kom det en bil til og stoppet opp rett bak meg, men fikk han bot? nei, seff fikk han ikke det siden han bare skulle sleppe ut en kis...
 #325931  av Supramk3turbo

Møtte politiet i godt sig ut av seksti sonen, på bakhjulet. De kom merkelig nok aldri etter :D Skal innrømme at jeg hadde hjertet i halsen en stund :D
 #325971  av castman

Måtte gjøre noe svært dumt for ett år siden, men vet ikke om det er så lurt å legge historien ut her? :wink:
 #326007  av ke25-toyoglide

inzane2012 skrev:
dem gir bøter når det bare er ca 2700 som bur i den bygda jeg kommer fra, og ca 5000 i hele kommunen ;)
men det som irriterte meg litt var at dem gidde meg bot en plass med sånt rundt skilt med kryss i (ikke lov å stoppe eller noe sånt) og så kom det en bil bak meg når pruken hadde parkert bilen sin så mann ikke såg den med en gang, så når han "studenten" stod og snakket med meg kom det en bil til og stoppet opp rett bak meg, men fikk han bot? nei, seff fikk han ikke det siden han bare skulle sleppe ut en kis...
Viss det bare var en strek har en lov å stoppe, men ikkje parkere, er det kryss er det ikje lov å stoppe engang.
Det som er viktig å huske er at parkering forbudt ikkje gjelder før skiltet.
 #326008  av inzane2012

ke25-toyoglide skrev:
inzane2012 skrev:
Viss det bare var en strek har en lov å stoppe, men ikkje parkere, er det kryss er det ikje lov å stoppe engang.
Det som er viktig å huske er at parkering forbudt ikkje gjelder før skiltet.
er kryss på det skiltet, og det står rett etter krysset, så stopper du før skiltet står du midt i krysset ;) hehe
 #326102  av tettwatt

Jeg øvelseskjørte med mamma fra Sandejord til Oslo og havnet bak en opel som lå og "sperret" venstrefila opp lierbakkene i 105 (på den tiden det var bomstasjon i bunn og 90 sone der). Jeg brukte fjernlys for å si i fra at jeg kom i godt drev bak der, men han flyttet seg ikke før jeg lå 5 meter bak han og tuta og blinka i ett sett. I det jeg kjører opp på siden av han ser mamma over på sjåføren og forteller meg rolig at det sitter en politikar i opelen og gir ett ro deg ned tegn med hånda :oops: La meg rolig bak han til han tok av litt senere da...
 #326109  av chris

tettwatt skrev:Jeg øvelseskjørte med mamma fra Sandejord til Oslo og havnet bak en opel som lå og "sperret" venstrefila opp lierbakkene i 105 (på den tiden det var bomstasjon i bunn og 90 sone der). Jeg brukte fjernlys for å si i fra at jeg kom i godt drev bak der, men han flyttet seg ikke før jeg lå 5 meter bak han og tuta og blinka i ett sett. I det jeg kjører opp på siden av han ser mamma over på sjåføren og forteller meg rolig at det sitter en politikar i opelen og gir ett ro deg ned tegn med hånda :oops: La meg rolig bak han til han tok av litt senere da...
Spørsmålet blir da: Hva i heite gjorde politifyren i venstre fil? Kanskje DE burde lære seg å kjøre bil før de bedømmer og straffer (evt ikke straffer) andre ?