TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1978 Cressida Coupé, sjelden sjanse til Ã¥ bygge noe moro!

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #326087  av rx300

Denne Cressida Coupéen uten motor og gearkasse kjøpte jeg som delebil til min sedan. Jeg har swappet over skjermer og frontplate fra den, men ellers er denne bilen for bra til å bli delebil! For det er så å si ikke rust på den! Det som er rust på er skjermene og frontplaten som kommer fra sedanen min, det er dårlig i nedkant og trenger nytt metall eller noe der. Høyre fordør har vært skadet, men er grovrettet av fagmann og mangler kun siste finpuss og lakk.

Kanaler, hjulbuer bak, innerskjermer, hjulbrønner, støtdempertårn, gulv, dørplater etc etc er rustfritt! De som kjenner Cressida vet hvor sjelden det er :) Bilen ble totalrenovert i 93 og dette må ha blitt gjort meget bra. Alle deler finnes, de som ikke er med på bildene ligger i bilen. All chrome er intakt og meget bra, interiøret er helt og fint. Vinduene er plettfrie. Det er sågar montert et pioneer-anlegg som sikkert var state-of-the art på 80/90-tallet, med sub i bakseteryggen (som er nedfellbar) etc. Den har fine Melber lettmetallfelger 14x6'' som det står 195/70 på foran og 225/60 bak på nå.

Er du på utkikk etter et grunnlag for å bygge noe gøy basert på en Toyota bakhjulstrekker, så er dette et godt objekt. Det er good plass i motorrommet, det meste av f.eks R eller M-serien vil passe, evt noe nyere... Er det ikke interesse, så skrur jeg bilen i biter og tar vare på det som kan brukes som reservedeler til sedanen min. Prisantydning 10.000/bud

Beklager at bilen er veldig støvete på bildene :) Men man får best inntrykk av den ved å se den live...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #326118  av Morten

Sikkert lurt med et avstandsbilde for å vise hvordan disse skjeldne bilene ser ut hele og for illustrasjon. trenger jo ikke nødvendigvis være av akkurat denne, bare et av biltypen? Syns forresten heller du skal lage banebil av den selv jeg Ante... :mrgreen:
 #326122  av lexusmann

#326138  av rx300

Morten skrev:Sikkert lurt med et avstandsbilde for å vise hvordan disse skjeldne bilene ser ut hele og for illustrasjon. trenger jo ikke nødvendigvis være av akkurat denne, bare et av biltypen? Syns forresten heller du skal lage banebil av den selv jeg Ante... :mrgreen:
Ante meg her og Ante meg der, han var forrige eier og stakk av med motor og gearkasse ;) Bilen har forflyttet seg fra Sandnes til Askøy utenfor Bergen. Og jeg har nok biler å ta vare på nå tror jeg...

Her er et eksempel på hvordan den kan være:
Bilde
Bilde
 #326144  av Morten

rx300 skrev:
Morten skrev:Sikkert lurt med et avstandsbilde for å vise hvordan disse skjeldne bilene ser ut hele og for illustrasjon. trenger jo ikke nødvendigvis være av akkurat denne, bare et av biltypen? Syns forresten heller du skal lage banebil av den selv jeg Ante... :mrgreen:
Ante meg her og Ante meg der, han var forrige eier og stakk av med motor og gearkasse ;) Bilen har forflyttet seg fra Sandnes til Askøy utenfor Bergen. Og jeg har nok biler å ta vare på nå tror jeg...
Lol, ikke fått med meg at han hadde fått solgt den jeg... :oops: Gratulerer med bilkjøp da, og lykke til med salget :lol: :mrgreen:
 #326149  av rx300

Morten skrev: Lol, ikke fått med meg at han hadde fått solgt den jeg... :oops: Gratulerer med bilkjøp da, og lykke til med salget :lol: :mrgreen:
Jo takk, får håpe noen vil få den på veien igjen, jeg kjøpte den som sagt som delebil men den var en del bedre karosserimessig enn jeg regnet med. Det ble visst bare solgt 40-noe coupéer totalt i Norge. Standard-motor (18R) og gearkasse er ihvertfall enkelt å få tak i, det var ikke det som tok knekken på Cressidaene ihvertfall :D
 #326472  av rx300

*bump*
En ukes tid til, så må jeg få den ut av garasjen, så da er det frem med skrutrekker og vinkelsliper for å få plass til den på hemsen i esker... Er mange som har spurt etter deler (har den på autodb også).