TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 MKII - Stereo Erfaringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #326097  av SarsLars

MItt andre inlegg på forumet og fortsatt veldig fersk.

Hvis dette innlegget er på feil sted, må dere gjerne flytte den:)

Holder på å bygge stereo i mr2n min, jeg har bare hatt en Ford før mr2n. I forden var alt stort sett plug-and-play, men i Toyotan så var det litt verre.
Tenkte jeg ville dele noen erfaringer med andre nye ( og kanskje eldre ) Forum brukere.

Stereoen var helt orginal da jeg kjøpte bilen for 3 uker siden, alt fungerte tålig bra bortsett fra at cd spillern hakket når den ble varm og høyttaler i passasjer dør ikke fungerte. Jeg leitet litt rundt og fant dene guiden: http://www.stephenmason.com/cars/mr2doorwire.html <-- Denne viser hvordan man tar av dørpanelet på en fin og skånsom måte.
Jeg fant ingen kabelbrudd og konkluderte med at "bruddet" måtte være langt inni dashboardet.

Iso Adapter: Jeg ville bytte ut cd spilleren, og kunne kun finne dette after-market adapteret til mr2 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
DET fungerete ikke i det hele tatt, ettersom kontaktene er satt helt feil i adapteret i forhold til kontaktet. Målte meg frem og det var ikke jording der det skulle og høyttaler kabelen var der jordingen satt.
Spilleren fikk strøm men ble ikke slått på pga at jordingen var feil. Den fungerte når jeg "tjuvkoblet" jordingen, dog bare den ene høyttaleren på passasjer siden som gir en ufattelig skrikelyd og kjent som deskant.

LØsningen ble ( det jeg kviet meg mest for ) og klippe orginal kontakten og kun bruke strøm og jording fra orginalen, koble til en forsterker og trekke alle høyttaler kabler på nytt, det er en gammel bil, så var allikevel flott å gjøre.

Forsterken plasserte jeg bak førersete, og trakk alle kablene igjennom lister og skjult.

Resultatet ble veldig bra og jeg har ingen støy, spillern fungerer nå akkurat som den skal og jeg er veldig fornøyd, selvom om arbeidet har kostet noen timer.
Jeg har fått mye hjelp her ifra forumet og er veldig takknemlig for det!
Alt som gjenstår nå er å feste forsterkeren ordenlig, få et nytt frontsett og få inn en basskasse, tenker på den rockforden på bilradiospes, noe som virker bra, og etter mine mål vil passe relativt bra! Noen som har en brukt? Send pm

Hvis noen har spørsmål er det bare å sende en pm!J Jeg hjelper med det jeg kan!:D

Mvh Lars-Petter
 #327568  av SarsLars

Jeg ser ikke hva det der^^
Hvis det er iso kontakten, så gjør den ikke det!:)

Men jeg har uansett lagt nytt alt av ledninger og greier pluss at jeg skaffet meg rockford subben som gikk bak setet. Så alt fungerer knallgodt nå!:D Forsterkeren skrudde jeg fast i en plate bak teppet, bak førersetet:)