TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diverse stag til ST182 - SVINdyrt!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #40860  av memo

har hatt bilen på EU-kontroll som jeg nevnte i en tidligere post, og fikk prisene idag.. grøss og gru..:

2 stk. Spindelholdere - 3000,-
2 stk. Reaksjonsstag - 1826,-
2 stk. Bærestag - 1926,-
Arbeid - 1538,-
+ mva.

dvs. en totaltsum på ca. 10.000,-
+ servopumpe fra sverige; 2.000 ca..

disse stagene MÃ… da finnes i sverige eller noe til en rimeligere penge?
noen råd? :?

#40928  av Christian

Spindelholder, er det den som hjullageret sitter i?
Om de er like på mr2 og celica har jeg 2stk nye liggende. :wink: (En er aldri brukt og en er brukt i ca 1 mnd)
Disse er til mr2 gti 91mod og selges billig...

#40939  av ST182

de stagene, er det de de som sitter bak? altså 2 som sitter langs med bilen (en på hver side/bærestag)? og fire like stag som du justerer toe og chamber på? (går 2 til hver hjulspindel og i toppen av de så justerer du toe og chamber). Alle disse har foringer som blir slitt... måtte bytte disse selv og fikk tak i disse brukt fra en bilopphugger i partille, 10 min kjøretur fra gøteborg.. kosta meg ca 150 norske kroner pr stk om jeg ikke husker helt feil. Gå inn på http://www.bildelsbasen.se og søk litt på undervogn eller no. de fleste sender også delene til norge. http://www.dataophug.dk er en dansk side med felles-lager for de fleste høggerene i danmark.

m.v.h
kenneth

#40943  av memo

Christian skrev:Spindelholder, er det den som hjullageret sitter i?
Om de er like på mr2 og celica har jeg 2stk nye liggende. :wink: (En er aldri brukt og en er brukt i ca 1 mnd)
Disse er til mr2 gti 91mod og selges billig...
skal undersøke om det er samme med toyota i morgen..thanks :)

#41021  av memo

tja.. toyota visste ikke om de passet.. det var ikke noen annen måte å finne det ut på enn å prøve...

hva skal du ha for dem? send meg en PM :)

#41160  av MR2turbo

sjekka litt med EPC'en og det var mange ulike nummer på st185 men ingen er like de som sitter på mr2...

#41163  av memo

okei, da vet man ihvertfall det.. thanks..

hvordan vet jeg hva disse stagene heter i sverige egentlig? :P

#41193  av CelicaTurbo

...men memo har ikke ST185, han har vel ST182... men trolig passer det fremdeles ikke bedre..

#41212  av ST182

memo skrev:okei, da vet man ihvertfall det.. thanks..

hvordan vet jeg hva disse stagene heter i sverige egentlig? :P

hvis du har delenr på delene så er vel det enkleste bare å ringe et svensk toyota verksted å spørre hva de kalles :)
 #42040  av ST182

memo skrev:har hatt bilen på EU-kontroll som jeg nevnte i en tidligere post, og fikk prisene idag.. grøss og gru..:

2 stk. Spindelholdere - 3000,-
2 stk. Reaksjonsstag - 1826,-
2 stk. Bærestag - 1926,-
Arbeid - 1538,-
+ mva.

dvs. en totaltsum på ca. 10.000,-
+ servopumpe fra sverige; 2.000 ca..

disse stagene MÃ… da finnes i sverige eller noe til en rimeligere penge?
noen råd? :?

fikk du tak i noen brukte stag? :)
kenneth

#42327  av memo

...jau, men blir et helvetes styr å begynne å lete hos 3 forskjellige forhandlere i sverige, og tre forskjellige leveringsdatoer da ingen sender til norge..

kjøper alt nytt jeg, men takk for hjelpen!