TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med turteller

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #326645  av TrustNo1

Hei

Turtelleren min har mer eller mindre sluttet å fungere. Jeg lurer på om noen har noen formening om hva dette kan skyldes.

I en god stund har turtelleren vist ca halvparten av det faktiske turtallet. Men for ett par uker siden sluttet den nesten helt å fungere, har bare ørlite bevegelse når jeg ruser motoren for fullt. Jeg er 90% sikker på at det skjedde etter en motorvask. Kan dette skyldes dårlig kontakt, eventuellt at det ligger vann ett sted det ikke burde? Har eventuellt noen peiling på hva jeg bør sjekke?
 #326666  av 323F GTX

Ville begynt på fordeleren, da signal til turteller kommer fra denne :) Ikke umulig du har fått fukt i kontakten på fordeler. Men da burde du vel kanskje oppleve andre symptomerr enn bare turteller svikt da :?
 #328345  av JsrMr2

TrustNo1 skrev:Hei

Turtelleren min har mer eller mindre sluttet å fungere. Jeg lurer på om noen har noen formening om hva dette kan skyldes.

I en god stund har turtelleren vist ca halvparten av det faktiske turtallet. Men for ett par uker siden sluttet den nesten helt å fungere, har bare ørlite bevegelse når jeg ruser motoren for fullt. Jeg er 90% sikker på at det skjedde etter en motorvask. Kan dette skyldes dårlig kontakt, eventuellt at det ligger vann ett sted det ikke burde? Har eventuellt noen peiling på hva jeg bør sjekke?

vet at bmw har to batteri bak på kortet på turtellern og at di går tom for strøm og må byttets men vet ikke va toyota har.. er sikkert noen som har hatt av kortet her inne som vet det. men siden det skjedde når du vasket motoren så er det nok sikkert ikke det. men rart att det ikke forsvinner når motoren er blitt varm for da fordamper vanne som regel..