TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Swissvax

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #326676  av Terjen

Fikk på Swissvax sin "Shield" voks på MR2en for 3-4 uker siden, er veldig fornøyd så langt.
Andre produkter jeg har prøvd, slutter og virke etter 2-3uker.
Virker og dritbra mot insekter som klistrer seg fast, bare å skylle det av nesten.. Verd pengene etter min smak :)
 #326724  av Giske

Absolutt alle jeg vet om som har prøvd swissvax sine produkter, har vært fornøyd såvidt jeg vet!

har selv kjøpt samurai-voksen som er spesiallaget til japsebiler. Har dog ikke fått prøvd den ennå!

Anbefaler deg å ta en titt på www.detailersclub.no
Mange folk der inne som har god peiling på det meste innen bilpleie:)
 #326745  av lexusmann

Er ikke Swisswax vanvittig dyrt??syns jeg har sett reklame for de i Autofil bladet..koster jo flere tusen kroner for ei lita krukke... :shock:
 #326757  av Giske

lexusmann skrev:Er ikke Swisswax vanvittig dyrt??syns jeg har sett reklame for de i Autofil bladet..koster jo flere tusen kroner for ei lita krukke... :shock:
Prisene varierer veldig..
FÃ¥r voksen helt ned i ca 650,-(200ml) og opp til 18 000,- (Swissvax divine 2x200ml)

Men altså, her er hva som står om swissvax divine. Den er vel kanskje mest for de spesiellt intr med stor lommebok :roll:
Hvert år blendes det på Swissvaxs labratorium et svært begrenset antall av en eksepsjonell og meget spesiell voks til et lite antall samlere og entusisater. Divine er verdens mest eksklusive bilvoks og inneholder over 60% ultra ren brasiliansk hvit carnauba. Den blir produsert på ordre og blir blendet for å matche lakken på hvert individuelle kjøretøy
Mens den jeg kjøpte er relativt økonomisk:)

629,- for en krukke på 200ml. (swissvax Samurai)
Denne voksen er spesielt blendet for lakk på japanske fra etter 1988. Den er tilpasset deres spesielle JIS-3 og JIS-4 multilags lakk
 #326764  av lexusmann

Ser på nettsiden til Scandic shine at det er en som heter Onyx som også koster 629....må da være plenty for en bilvoks... :roll:
 #326765  av Giske

lexusmann skrev:Ser på nettsiden til Scandic shine at det er en som heter Onyx som også koster 629....må da være plenty for en bilvoks... :roll:
Etter å ha "hengt" på detailersforumet i noen mnd nå, har jeg fått med meg såpass at en voks som koster 629, er stort sett så billig man kommer unna om man skal ha noe som duger;-) Men nå skal det være en vanvittig god holdbarhet på disse produktene!

Under åpen dag på torshov bilrekvisita i moss, prøvde de jo blant annet den nye voksen til turtle wax, gjorde jo at bilen ble blank og beadet osv, men holdbarheten er nok et kapittel for seg selv:p
 #326814  av marlboro1310

Swisswax Divine er jo det middelet NASA pusser romskipdelene sine med før de skal i rommet...så er ikke rart de er veldig dyre :wink:
 #326835  av Giske

marlboro1310 skrev:Swisswax Divine er jo det middelet NASA pusser romskipdelene sine med før de skal i rommet...så er ikke rart de er veldig dyre :wink:
Jøss..vokser de romskipet??

Tenk hvor mye det koster..2x200ml koster 18 000...og så skal det legges over et helt romskip.. er du sikker på det altså?:/
 #326837  av Ivar

Giske skrev:
marlboro1310 skrev:Swisswax Divine er jo det middelet NASA pusser romskipdelene sine med før de skal i rommet...så er ikke rart de er veldig dyre :wink:

Tenk hvor mye det koster..2x200ml koster 18 000...og så skal det legges over et helt romskip.. er du sikker på det altså?:/
Ja, det er voksen som spiser størsteparten av budskjettet deres...
 #326840  av marlboro1310

Nei Ivar...det er smultringspisingen som opptar øvre halvdel av budsjett lista deres, vi er i USA må du huske på...
 #326871  av Giske

Ivar skrev:
Giske skrev:

Ja, det er voksen som spiser størsteparten av budskjettet deres...
ja, seff 8)

Var ikke akkurat sånn jeg mente det da:p ble litt teit formulert, hehe.
 #326965  av Ivar

Heldigvis får de kvantumsrabatt. ;)
 #327217  av Giske

Vokset inn bilen i dag.. ble veldig pen og blank da gitt:D
Et lite skår i gleden var jo at den ble bulket like etterpå..

:evil: