TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • fuel cut pÃ¥ 3sgte 2gen?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #327244  av James
 
Er det satt lagt inn noe fuel cut på 3sgte 2gen 225hk? Driver å stiller inn boost kontrolleren (Apexi AVC-R) om dagen og klarte å lade 0.99 uten å ha montert FCD??! Reinte med det lå inne fue cut på 0.9bar men det gjorde det tydligvis ikke..
 #327250  av Insanity
 
mener den kommer på 1.12 eller der omkring..

men er det 225 hk i 2 gen??? trudde det var 204 og 208
 #327252  av James
 
Insanity skrev:mener den kommer på 1.12 eller der omkring..

men er det 225 hk i 2 gen??? trudde det var 204 og 208
ok, takker for svar. er JDM 2.gen. typen. Er da 225hk :)
Trenger da forsåvidt ikke å sette på FCD heller visst det stemmer da eg ikke kommer til å kjøre over 1bar uansett..
 #328196  av JK86
 
fc slår inn på 1,2 ja, fant ut det på min her for litt siden. men det er en 3gen da. trudde det sku være som og møte veggen jeg men var jo ikke det da,
 #329659  av BT-GTI
 
er forskjell på fuel cut og boostcut. er jo en simpel ordning. fra akulatoren går det en stang ned til et spjel. når man får trykk går stangen ut og skyver spjelet på andre siden av turboen dette lokker det på andre siden slik at trykket er det "samme".når man jukser med en boost controller slipper man ut trykket før det når akkulatoren. når man for høyt trykk slår spjelet seg igjen, det betyr ikke noe trykk inntil nestegang man får like høyt trykk dette føles ut som man bremser litt hardt. bilen tror du har 0.65 i trykk mens du har 1.1 men når man får fuel cut og ecuen går i nødmodus så har man en 2liter sugemotor med helt feil komp. det er som å treffe en vegg, man får en feilt blanding av bensin og luft og det går nesten ikke å kjøre bilen det rykker og napper med en gang man får trykk. da må man slette feilkode og finne feilen. fuelcut er ikke noe en skal tulle med. uten den går motoren til hell... og uten akulatorensom styrer trykket kan turboen rase og flyvende metallbiter inn i motor er en rask måte å kaste penger ut av vinduet..DERFOR IKKE KJØP BOSSTCONTROLLER TIL 1.5$ DISSE KAN RYKE OG I LØPET AV 3 SEK KAN DU GÅ FRA 1 BAR TIL 3 OG DET ER IKKE ANBEFALT gå for noe over 200 kr . ikke vits å ødlegge en turbo over 200kr...
 #329670  av James
 
Har vert opp i 1.09 bar og enda ikke fuel cut ,så vil tro den er satt inn på 1.2bar på 2gen. 225hk.
Kjører med Apexi AVC-R boost kontroller så ikke noe billigsak. Men myyye trykking og instillinger for å få bilen til å gå optimalt!
 #330983  av JK86
 
åssen anses greddy sin prospec a. jeg kjører med den og syntes den er helt grei hittill