TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk2 2.0 gti 94 mod på finn.. noen sin?

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #327573  av marlboro1310

somebody put in the wrenchtime :D
 #327598  av hmsilset

323F GTX skrev:Slutter aldri å imponere hvor mye folk kan ta for en MR2 :roll: Til den prisen der burde den MINST vert original turbo.... :roll:
jeg hadde gitt 120.000 for den om den var klin strøken 8)
 #327616  av GhostRider88

hadde den vært original, altså uten styling og ikke en ombygd gti, så hadde prisen vært reel. For min del så blir denne bilen litt "over the top". Men likte stereo løsningen da ;)
 #327619  av inzane2012

323F GTX skrev:Slutter aldri å imponere hvor mye folk kan ta for en MR2 :roll: Til den prisen der burde den MINST vert original turbo.... :roll:
:roll: :roll: :roll: jeg betalte 120k for min 93 mod... gti :oops: ... var gått 175 og da...
så det finnes nok av idioter der ute som betaler mye mer enn det en burde...

men for å se det på den andre siden da, bilen har jo allerede styling, og det er nok noen som liker den veilside stylinga, og tenker som så at greit nok, dem kunne kjøpt en anna 94 mod for kanskje 90-100k, så kjøpt all stylinga og lyktene og alt det andre utenom, men da hadde dem jo endt opp med å bruke mer peng enn å kjøpt den der som er "ferdig" ;)
 #327622  av pkgrette

hører mange her inne kunne tenk seg at mr2 kosta like mye som en golf 2 dette er en pen sportsbil. og noen tar vare på bilene sine noe ikke mange gjør og dem som gjør kan forlange hva dem vill for dem.
det er noen som ikke ser på prisen men på hvor mange timer det og kroner det tar før det er 100prosent strøkent.
har flere kompiser av meg som har både kjøpt en bil som ligger til langt over det dobbelte av hva en shabby en ligger til og flere som er solgt.

dere som diskutere at prisen er for høy.
har dere ikke penger?
så kjøp en billig hau.

må si litt han legger lista høyt men en 130 bør han verfal få om den er så støken som han sier
 #327629  av inzane2012

var det jeg og tenkte når jeg kjøpte bilen min, 120k og ei laaang liste over ting som hadde blitt gjort med bilen når jeg kjøpte den, så tenkte at den var ett supert kjøp, såg jo seff at lakken kunne trenge litt hjelp, men merket ikke noe som helst under prøve turen... men skinnet bedrog ganske kraftig...

så den etter prisen og dømme så bør bilen vere i god stand, og mann ser på utifra prosjekt tråden at fyren kan mekke og er flink med det han driver med, og som eg sa i forrige post, mann må prisen litt utifra hva som er gjort med den og kontra hva du får for prisen... kan seff kjøpe en 94 mod til 100k, men skal du ha styling, hellakkering, stereo, racing stoler, osv osv osv, så kommer du RIMELIG kjapt over 136k kr... og ser mann på regnestykket på den måten så blir ikke bilen så dyr allikavel...

dessuten burde jo vi andre mr2 eiere bare vere glad til at folk gjør litt for å holde prisene litt oppe enda, så ikke dem begynner å for skam pris...
 #327630  av celicat23

"(kun kjørt noen km etter ”ombygging”)" ... bygge tråden hvor styling ble satt på osv er fra 2005 :lol:

Bilde fra 2005 viser km.stand på x39584. Regner med det er 139584, hvis ikke raze_r hadde klart og skaffe seg en som bare hadde gått 39.000km. Noe jeg regner med han uansett ville ha nevnt i tilfelle da? Så fra 2005 og frem til nå så skal bilen ha gått 7.000km?

Vet ikke helt jeg...
 #327637  av inzane2012

For å prøve å hjelpe trådstarter litt mer enn å bare klage på pris og synsing om KM stand, så bør vi kanskje informere om en liten detalj kanskje... Ett kjapt søk viste at Raze_r sin bruker er inaktiv, så får nok sikkert ikke noe svar av han her inne, med mindre noen her kjenner han personlig og kan be han komme med litt mer info...

og en annen ting, siden det ser ut til at trådstarter er rimelig fersk på forumet så er det vel rimelig å tro at han ikke har så mye peil på mr2 mkII, så føler jeg må informere om en liten ting ang den bilen...

Står i overskrifta at det er en 94 mod, men alle mkII som kom fra 94 fikk den "nye" 3s-ge motoren på 174hk, mens alle mkII før 94 har 156hk... så enten er dette en pre 94, eller har han oppgitt feil antall hk i annonsa, da det står 160hk der, noe som jeg syns virker litt merkelig isåfall...
Dette trenger ikke vere en negativ ting altså, at det kanskje er f.eks en 93 mod og ikke en 94, da den største forskjellen er motoren, resten er bare kosmetiske ting, som som ikke har noe å si når bilen er stylet og hel lakkert :)

Så ta deg en telefon til han, så får du sikkert all den infoen du trenger :)

forskjellen på di forskjellige utgavene av mkII er mye større fra revisjon 1 til revisjon 2 da 92+ modellen kom med nye større bremser, nytt "bedre" understell, abs, airbag og ekstra leppe under front fanger....
men forskjellen på revisjon 2 og oppover er motor endring fra 94, nye baklykter og hele bilen lakkert i samme farge(ikke sort frontleppe og ei sort stripe over kanalene) og ny bak vinge
kom ny motor og bakvinge på 98 modellen, men dem er så sjeldne her til lands at dem er nesten ikke vits i å bry seg med ;) hehe
 #327658  av marlboro1310

[quote="inzane2012]
:roll: :roll: :roll: jeg betalte 120k for min 93 mod... gti :oops: ... var gått 175 og da...
så det finnes nok av idioter der ute som betaler mye mer enn det en burde...[/quote]

Er sikkert noen år siden da sant? jeg gav 70 000 for min 91 MR2 Mk2 GTi våren 2003...den hadde rullet 180 000km
Det var en knockout-price...selv om det var div slitedeler som måtte byttes, bare å kjøpe før selger ombestemte seg.. :lol:
 #327687  av johnnie_W75

Uansett hva så er den bilen vi snakker om lekker.
Kunne gjerne tenke meg den, men finansene strekker ikke til nå desverre :cry:
Flott jobb han har gjort med den.
 #327692  av inzane2012

marlboro1310 skrev:Er sikkert noen år siden da sant? jeg gav 70 000 for min 91 MR2 Mk2 GTi våren 2003...den hadde rullet 180 000km
Det var en knockout-price...selv om det var div slitedeler som måtte byttes, bare å kjøpe før selger ombestemte seg.. :lol:
kjøpte min i 06 jeg :(