TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte -> mk2 speedometer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #327621  av doffy

Noen som kan hjelpe meg med delenummer på ombyggingskit fra el speedometer til wire? Type 3. gen 3sgte i 91 mod mr2 mk2. Har søkt og funnet en god del, men virker som om ingen faktisk finner ut av det, eller så gidder ikke folk å legge ut svaret på denne evige gåten når de selv har funnet ut. Skal ha eu kontroll så haster litt i tillegg!

Har tilgang til et japse speedometer med elektronisk speedometer tilgjengelig, men gidder ikke kjøpe det og få det tilsendt uten at det passer, så om noen har svaret på dette setter jeg og pris på det.

Kim
 #327623  av pkgrette

trs har det på hjemmesidene dems tur jeg
 #327627  av Morten

Søk i delelistene på en mr2 turbo, 90 eller 91 modell for å finne til wire. Fås kjøpt hos toyota.
 #327635  av Amund

doffy skrev:Noen som kan hjelpe meg med delenummer på ombyggingskit fra el speedometer til wire? Type 3. gen 3sgte i 91 mod mr2 mk2. Har søkt og funnet en god del, men virker som om ingen faktisk finner ut av det, eller så gidder ikke folk å legge ut svaret på denne evige gåten når de selv har funnet ut. Skal ha eu kontroll så haster litt i tillegg!

Har tilgang til et japse speedometer med elektronisk speedometer tilgjengelig, men gidder ikke kjøpe det og få det tilsendt uten at det passer, så om noen har svaret på dette setter jeg og pris på det.

Kim
www.toyodiy.com søk på den modellen som Morten var så vennlig å nevne :wink:
Eller så kan du søke på st185, men vær obs på at det er fleire forskjellige utvekslinger :?
 #327659  av doffy

Takk Amund.. Igjen! ;)
 #327665  av doffy

Trenger jeg drevet i girkassen og eller bare giveren? Den som heter gear sub-assy..? Der var det jo et par forskjellige. Vær grei å ha tålmodighet, jeg gidder ikke tippe hva jeg skal ha sånn at jeg får feil deler :roll:
 #327709  av Amund

33403
33404
83770
83798

Men vær obs på at på den første delen er det 4 forskjellige utvekslinger :wink: Du kan ta ut den som står i kassen din, så skal det så i enden av tannhjulet nokon tall (for eks 30:35), det må du huske så du får rett utveksling....
Kan du bestille 2stk av 83798, trenger ein sånn sjølv :roll: (er ein sånn liten "pinne" overgang mellom to drev...)
Dersom det virkelig er krise, og delene ikkje kommer, så har eg alt du trenger utenom den "pinnen". Men det er altså dei delene som eg skal bruke i min kasse....
 #327724  av Amund

Kva er gale med å kjøpe det på Toyota då? Grunnen til at TRS kan ta såpass for det, er at folk generelt ikkje gidder å sjekke pris på toyota. (sikkert fordi dei trur det er så dyrt der...)
 #327746  av mr2storbrua

Jeg kjøpte disse delene fra toyota, og kan bekrefte at det var akkurat det jeg trengte. Dette er samme som trs selger, men billigere.
Vedlegg
speedodeler.jpg
speedodeler.jpg (59.69 kiB) Vist 326 ganger
 #327764  av Amund

mr2storbrua skrev:Jeg kjøpte disse delene fra toyota, og kan bekrefte at det var akkurat det jeg trengte. Dette er samme som trs selger, men billigere.
Endelig ein som snakker samme språk som meg! 8) :roll:
 #327771  av doffy

flott at vi har fått svar på dette enda. Skal bestille en ekstra pinne til Amund så snart den late ræven min klarer å rote frem utvekslingen på tannhjulet. :D