TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tur til TTE i Køln om en uke :-)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #328281  av Vision

Tar med mk3 mr2en min ned til TTE i Tyskland for å få bygget TTE sitt turbokit på den om en uke. Kommer seff. til å koste flesk, men forhåpentligvis verdt det :-)..

Noen som har peil på turbo som kan fortelle meg om det vil være problematisk og sette på blow off ventil etter turbokonvertering, uten at dette får noen bakdeler? Har hørt at blow off kan forårsake uantent bensin e.l, hvis ecu'en regner med det ekstra trykket blow off ventilen slipper ut.

Knipser noen bilder fra konverteringen og fra TTE sitt verksted etc. Kan sikkert poste de, om det er interesse for det. Kom
gjerne med spørsmål, inspill :-)..
 #328336  av MR2-Dag

Hei, lurer på ca. hvor mye dette kommer til å koste og hvordan det er å få det godkjent her hjemme mtp. forsikring og EU-kontroll og sånt?

Har vurdert det kit'et selv til min mk3, men det blir i såfall tidligst neste år. Jeg for min del ser gjerne noen bilder av herligheten ferdig montert, og underveis i mmonteringen også hvis mulig.

Ellers, god tur og lykke til. :D
 #328342  av JsrMr2

Vision skrev:Tar med mk3 mr2en min ned til TTE i Tyskland for å få bygget TTE sitt turbokit på den om en uke. Kommer seff. til å koste flesk, men forhåpentligvis verdt det :-)..

Noen som har peil på turbo som kan fortelle meg om det vil være problematisk og sette på blow off ventil etter turbokonvertering, uten at dette får noen bakdeler? Har hørt at blow off kan forårsake uantent bensin e.l, hvis ecu'en regner med det ekstra trykket blow off ventilen slipper ut.

Knipser noen bilder fra konverteringen og fra TTE sitt verksted etc. Kan sikkert poste de, om det er interesse for det. Kom
gjerne med spørsmål, inspill :-)..

vist du har en gti så må du nok sikkert han chip i tilleg tror ikke den orginale ecu`n kan stilles så mye på med turbokit..skal du ha mye ladetrykk?? eller skal du bare ha orginalt?? og bov`n ville eg ha montert samtidigt for at alt skal henge sammen..
 #328361  av Vision

MR2-Dag skrev:Hei, lurer på ca. hvor mye dette kommer til å koste og hvordan det er å få det godkjent her hjemme mtp. forsikring og EU-kontroll og sånt?

Har vurdert det kit'et selv til min mk3, men det blir i såfall tidligst neste år. Jeg for min del ser gjerne noen bilder av herligheten ferdig montert, og underveis i mmonteringen også hvis mulig.

Ellers, god tur og lykke til. :D

Koster 7021 Euro ferdig montert inkl VAT (moms). Inkluderer, komplett turbo, piggyback ecu, vifter under panseret, intercooler, oppstivingskit under bilen, ny oljebrønn, sportsluftfilter etc.

Koster ca 10 000 å få godkjent min 2002 modell hos biltilsynet i år. Er bruksfrdag på denne avgiften, slik at jo eldre bilen er, jo billigere blir det. Er bilen 10år eller eldre skal det være gratis. ( finnes en kalkulatur for dette på biltilsynet sine netttsider).

Forsikring kommer vel mye ann på selskap og dine forsikringsdata, men håper på å slippe billig unna, da selskapene mest sannsynlig ikke har ulykkestatistikk på Mr2 TTE turbo.

Eu kontroll skal være uendret og uproblematisk sålangt bilen er godkjent hos biltilsynet.

Kan være lurt å kjappe seg om du vil ha et sånt kit, TTE fortalte meg at de kun hadde 6 kit igjen i vår, og at de kun kom til å produsere fler om det var nok etterspørsel etter de. Men dette kan bare være noe de fortalte meg for å selge, hvem vet :p..
 #328394  av Roye

Hvor mye hester forventer du å få etter konverteringen?
300+??
 #328468  av marlboro1310

funker nok bra i en lett Mk3 dette, og siden det er sjelden nok..har du noe for deg selv 8)
 #328634  av Magne_F

Hei.

Jeg har et lignedne kit på min fra Lampka Motorsport. Forrige eier monterte blow off på denne i etterkant, og jeg kan ikke se noen poblemer rundt dette. Fungerer fint for meg. Lykke til med kittet. Du har noe å glede deg til. :-)
 #328753  av Vision

Takker for info, sjekket ut Lampka kitet før jeg bestilte fra TTE, og de ser ut til å være ganske like. Da gjelder det bare å finne Map-sensor, og montere Bov før den. Tenkte å spørre litt rundt dette hos folka på TTE. Får håpe de ikke rynker på nesa over snakk om blow off på kitet dems :p..