TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fule cut!!!?? gen 3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #328683  av pkgrette

jeg får fule cut nor jeg pastere litt over orginalt trykk . jeg har power fc og greddy prospec b boost kontroller. orginalt lader bilen min peak 0,8 mens pastere jeg 1kg i peak ikke i kjørbar trykk vis noen skjønner.

andre motor mods er gen 2 gti cammer letta svinghjul greddy intercooler. gen 3 1996 motor.

er det en eller annet trykkgard jeg har over sett.
har lest at jeg skal ta av motrykket på trykkregulatoren men gjør jeg det lader den ikke undre 1,1 og da får jeg fulecut heletiden. skal vel ikke få det med power fc?

har ikke lyst å levere bilen til mapping å måtte betale dem for å fikse bilen min først har noen noen tips?
 #328689  av JsrMr2

vet ikke om det går an å fjerne det eg men på min er det ikke ..da min lader nå med 1,22 er unichip på den da så kan hende at det er mapet til høyt trykk.. men power fc skal du jo kunne stille det inn på..
 #328706  av lasse

Heisann!
Fikk meldinga di i dag, men har hatt så sinnsykt mye å gjøre på jobb så jeg glemte helt å svare...
Har samme boostcontrolleren som du har, og kjører på ca 1,1 i trykk uten problemer, eneste jeg har gjort er å blende av den trykkslangen som de gjør her: http://www.twosrus.com/Articles/Install ... ctions.PDF og montert opp greddy'n der de har montert den manuelle boostcontrolleren i samme linken.
Har det fungert før, eller har du montert opp nå?
 #328751  av marlboro1310

japantuning er ikke dyre uansett...fortell det som jeg sa, at jeg ville ha bilen optimalisert. Di har Datalogit og hele pakka og bilen din er mappa i ei håndvending...de kan Apexien utenat, og feilsøker nok fort og. Ring Ronny for en prat iallefall... :lol:
 #328779  av Morten

Ikke blend eller begynn med slikt tull utover det selve booscontrolleren DU bruker krever i følge manualen. Det som skjer er Power FC'ens innebygde fuelcut. Den gir cut på 0,25bar høyere enn det boost settingen er satt til. Er usikker på om "boost control kit" må aktiveres i menyen først eller ikke (men skader jo uansett ikke, den vil jo bare prøve å drive en solenoid). Med andre ord, selv om du ikke bruker apex'i sitt boost kit, så kan du selv velge hvilket trykk boost cut skal skje på ved å sette boost i menyen til 0,25 lavere enn der du vil ha kuttet. (er jo kjekt å ha den dagen du blåser av en referanse slange og turboen lader vilt for eksempel?) :wink:
 #328795  av pkgrette

skal sjekke dette med apexin.
så har jeg kjøpt en stadar mekanisk boostkontroller så jeg skal teste den.

planen er å kjøpe solinoiden til apexi også bruke fc og stille trykket det er jo det beste. slippe en boks til. :D

men hadde tenkt å kjøre med det mappe jeg ahr nå en liten stund til jeg får gjort ting litt bedre så jeg slipper og mappe 2 ganger. også er japan tuning et stykke unna hehe
 #328796  av Morten

pkgrette skrev:skal sjekke dette med apexin.
så har jeg kjøpt en stadar mekanisk boostkontroller så jeg skal teste den.

planen er å kjøpe solinoiden til apexi også bruke fc og stille trykket det er jo det beste. slippe en boks til. :D

men hadde tenkt å kjøre med det mappe jeg ahr nå en liten stund til jeg får gjort ting litt bedre så jeg slipper og mappe 2 ganger. også er japan tuning et stykke unna hehe
Det er jo en "boostcontroller" orginalt og på disse motorene, nemlig den turbo VSV'en som ofte blendes når man setter på andre boostcontrollere. Koblinga til boostkit solenoiden bruker samme pluggen, så skal ikke se bortifra at du bare kan sette alt som orginalt, aktivere "boost control" settinga og så justere trykket med orginale systemet også til en viss grad. Hvis det funker bør det være en bedre løsning enn noe mekanisk kontroller. (hvis det IKKE virker er det fordi orginal solenoiden bruker andre frekvenser enn apexi sin)
 #328799  av pkgrette

sant. skal teste i morra :D
 #328971  av pkgrette

det var spruete hehe så da vet dere det bare instillinger fadern meg en ny verden med fc kan jo se alle verdier og sånt noe som er veldig kjkt skulle det skje noe
galT