TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Apexi Power FC commander

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #328812  av mr2storbrua

Har nå endelig fått trukket kabel fra kupé til bagasjerom, og koblet til APFC. Etter det jeg leste på nettet skulle commanderen slå seg på når jeg vred nøkkelen til ACC, men det skjedde ingenting. Når jeg vred til ON, slo den seg på, men kun Apexi-logoen stod der. Leste at bilen skulle svive på tomgang i 10 min, deretter skulle jeg slå på AC(satte varmeapparat på fullt), og 10 min etter det skulle jeg slå på varmen i bakruta. Dette for å stille inn tomgangen. Så da tenkte jeg at ECU'en kanskje måtte stille seg inn før jeg fikk lov til å bruke commanderen, men det skjedde ikke noe etter dette heller. Har prøvd å trykke på alle 6 knappene(bare en og en riktignok), og også holdt de inne en stund i tilfelle det var en måte å starte den på. Er dette uvanlig eller har jeg gjort noe feil?

Edit: Har også prøvd å koble direkte på APFC uten skjøtekabel, men det var samme resultat. Hvordan gikk det for dere andre når dere starta den opp første gang?
 #328816  av mr2storbrua

Fant utav litt mer etter å ha kikket på APFC FAQ:
http://paulr33.skylinesaustralia.com/do ... faq.htm#70

Slik jeg forstår det betyr det at jeg har feil commander... Dette skjønner jeg ikke, siden serienummeret på commanderen er "FCC3 020-27193". FCC3 betyr at det er nyeste versjon som er blitt solgt i bundle(slik det stod oppgitt i annonsen). Da kan vel ikke commanderen være feil? Merkelige greier...
 #328830  av marlboro1310

hadde akkurat samme problemet selv med min Commander...den var feil tydeligvis i likhet med den du har. Apexilogoen bare lyste opp skjermen...but no action...
 #328831  av mr2storbrua

Og den var ment for en annen bil? Husker du om du hadde FFC3?

Prøvde Boot up diagnostic (holde inne opp og så skru på tenninga), og da kom FN opp...
 #328832  av marlboro1310

den commandern jeg hadde var ment til subaru og nissan, er bilder av den under salgsannonsen min på privatsalg, hvilket nummer den hadde er jeg ikke sikker på, fikk den solgt da jeg ikke hadde bruk for den.
Du får kjøpt deg commander til MR2 3SGTE på Ebay for mellom 1500-3000kr sist jeg sjekket.
 #328835  av mr2storbrua

Så bildet av den, men min ble jo solgt som bundle... Skjønner ikke hvorfor det ikke passer da. På eska står det at det er til MR2 3S-GTE... Apexi finnes vel ikke lengre, så da er det ikke noen jeg kan spørre om hva FN betyr heller...
 #328844  av marlboro1310

Ring www.japantuning.no og snakk med Ronny...det dem ikke vet om Apexi,vet ingen.. :wink:
 #328848  av mr2storbrua

Ja, blir vel til at jeg må det. Bare håpte noen her inne hadde litt peil... Blir jo litt langt å kjøre til trondheim dersom de sier at de må se på det...
 #328917  av marlboro1310

kjørte fra harstad til trondhjem for mapping jeg da, så tror det går evt svært bra for deg og... :)
 #328953  av pkgrette

er det et sted som det er på 200furumet som 3sgte mappa er samla?
 #328957  av mr2storbrua

Det beste er å mappe den mens den står på din bil, slik at du tar i betraktning alle styrker og svakheter ved bilen som f.eks. en dårlig bensinpumpe.
 #328970  av mr2storbrua

Har fortsatt ikke fått til commanderen, så har hatt laptopen med meg på et par turer for å teste litt. Det som er merkelig er at jeg får bluescreen etter et par minutter med kjøring. Når jeg står stille kan jeg holde på i 5-10 minutter før bluescreen. Sitter jeg inne på bordet med laptopen funker den helt fint...
 #328984  av marlboro1310

"blåskjerm" er jo minnedumping da som regel...merkelige saker detta :?
 #329002  av marlboro1310

kan nok muligens være en årsak, men det blir mest synsing...mulig at kompatibiliteten ikke er bra med Vista...