TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk1 vs Mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #329055  av bose

Hei alle sammen. Siden jeg nå har flytta nordover , så må jeg handle bil igjen...
Bilen jeg hadde før var en Mr2 mk1 86 mod. Må si jeg likte bilen veldig godt! helt sinnsyke kjøre-egenskaper og motor fra himmelen (ja 4age er helt fantastisk,selvom den ikke er verdens sprekeste)

MEN
Siden jeg nå har litt mer penger å rutte med, så har jeg vudert mk3 også! (mk2 er uaktuell, den er veldig stor og "dyngete" i forhold til mk1 og mk3)
Er det noen her som har kjørt både mk1 og mk3?
Det jeg er ute etter er en sportslig bil med den samme "go-kart" responsen som mk1 har, får jeg dette i mk3 også?

Og det jeg liker best med 4AGE er responsen og at den konstant "ber om å bli piska" hvis dere skjønner.. og ikke minst innsugslyden!
Ja jeg vet mk3 har en god del bedre skyv rett fram., men er motoren tilnærma samme karatèr som 4AGE?

Så det jeg lurer på er: Hvordan er kjøre-egenskapene i mk3 i forhold til mk1?

Pris differansen gir jeg litt beng i akurat nå, men jeg ser fordelene med mk3, blandt annet driftsikkerhet...
 #329068  av ArildM

Motorkarakteristikken er annerledes ja, Mk3 trenger ikke å jages på turtall slik som en 4age med de positive og negative sidene som følger.

Ellers så har topgear prøvd litt:
http://www.mr2mk1club.com/TopGear.html
"MK3 MR2 beat the MK1 (half a cars length)"

Ellers så har vel steffen her på forumet modifisert og kjørt race med begge deler.

Personlig blir valget alltid Mr2 Mk1, tenk bare på hvor mye du kan gjøre med alle pengene du får til overs :mrgreen:

http://www.sportsvogn.no/video/MR2/GammelOgNy.mpg
 #329459  av mk1 black limited

Har kjørt begge, både på vei og bane, og mk3 er svært undervurdert. Den er egentlig en knallmorsom bil å kjøre, hadde motoren hatt rødmerking litt høyere hadde det vært fint, men ikke plagsomt. Også er det jo cab, da, det er utrolig digg. :-)

Men mk1'en min får du aldri... :twisted:
 #330373  av Anders gullstein

Helt enig med Jørn, mk3 har et fantastisk chassi. Ikke uten grunn at den blir skrytt opp av alle bilblader med litt peil. Glimrende styrerespons. Kunne godt ha hatt det på min mk1 ;)

Men bytte mk1 min mot mk3, no way ;)