TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Chaser JZX100 solgt i Europa?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #41154  av Ã˜yvind Ryeng
 
Eller bare i Japan? Og er det mulig å få disse registrert i Norge?

Bilde


EDIT: Etter litt research har jeg kommet frem til følgende:

-Chaser deles i 3 hovedgrupper; SX, GX og JZX. SX har en 1,8-liters 16V rekkefirer på 120 hester, GX har 2.0l R6 24V, og JZX-serien har værstingmaskinene på 2.5 liter og enten 200 (sugemotor) eller 280 hester (twinturbo).
-Chaser Tourer V har en 1JZ-GTE motor (2.5l R6 24V TT) på 280 hester.
-Chaser Tourer S og Avant / Avant G har en 1JZ-GE motor (2.5l R6 24V) sugemotor på 200 hester.
-Chaser GX100 Avant / Tourer har en 1G-FE motor, 2.0l R6 24V sugemotor på 140 hester.
-Chaser SX100 har en 1,8l R4 16V-motor (4S-FE) på 120 hester. Dette er den "laveste" basismodellen.
-År 2001 var siste år Chaser lagdes, og kom bare i GX-utgave.
-År 2000 var siste år JZX-modellen ble lagd.
-2000-modell Chaser Tourer V TRD Sport-utgaven er den ypperste Chaser. Denne har 280 hester (1JZ-GTE), og et dreiemoment på 385 NM ved lave 2400 RPM. Med manuelt gir (Automat var tilvalg) veier denne 1480 kilo tom, og kommer seg 17 kilometer per liter bensin ved 60 km/t.
-Alle Chasere noensinne har utelukkende bakhjulsdrift.
-Chaser er svært nært beslektet med Mark-II, de deler samme karosseri, motor og drivverk. Mark-II lagdes til iallefall år 2002, og har mindre detaljforskjeller iforhold til Chaser. Dette dreier seg i hovedsak om lys og lykter.

 #41182  av chris
 
Hmm.. den der har jeg ikke sett før. Men har posta et bilde av MarkII tidligere.

Vil tro det er like vanskelig å regge en sånn en, som skyline gt-r ? Tviler på det finnes typegodkjenning i europa på de der..