TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig sommerfelger funnet og bestilt! -Og montert

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #329233  av dca

3 delt skrudde chrome hjul er bestilt! :) 10x20 og 8,5x20 med 225 og 275! tror detta blir bra!

Er de med chrome bare at skruene synes på de jeg har bestilt!
Vedlegg
breden chrome.jpg
breden chrome.jpg (73.33 kiB) Vist 1873 ganger
breden forged.jpg1.jpg
breden forged.jpg1.jpg (68.84 kiB) Vist 1873 ganger
Sist redigert av dca den 11 aug 2009 17:48, redigert 1 gang totalt.
 #329259  av galx

Steike for noen hjul, får du 10x20 275 på Lex 220d ? Blir helt sikkert sinnsykt rått. Håper du legger ut bilder når du får luggene på. :mrgreen: :twisted:
 #329263  av QuiNlan

Sykaste felgene ass! Syk dimmensjon. Dette må jo bli bra! :)

Ikke lenge til jeg bestiller nye felger selv heller. :)

Hvor bestilte du dem? Muligens dem har noe interessant som kan endre valget mitt i siste liten. De felgene du har bestilt med dekk i 20" må vel koste en del? Har hørt på pris på de felgene jeg tenker jeg tar, prisen på de er kr 9000 inkl. 40% rabatt. Det kun i 19"
 #329329  av dca

ja skal legge ut men tar vel en mnd til jeg får dem...

er nok høy prisklasse på disse...budsjettet på felger sprekker STYGT på denne bilen også...afff..hehe
 #329330  av QuiNlan

Håper ikke du får noen problemer da. Den største minusen med IS200 må være begrensningene i hjulbuen. Kan jo nesten ikke ha morrohjul uten å modifisere. Regner med det er litt mer plass i de nye IS'ene :)
 #329352  av galx

dca skrev:budsjettet på felger sprekker STYGT på denne bilen også...afff..hehe

Hehe, har en tendens til å gjøre det bestandig med sommersko og annet morro. :wink: Blir artig å høre hvordan det ble.
 #329353  av galx

dca skrev:budsjettet på felger sprekker STYGT på denne bilen også...afff..hehe

Hehe, har en tendens til å gjøre det bestandig med sommersko og annet morro. :wink: Blir artig å høre hvordan det ble.
 #329380  av Geir

QuiNlan skrev:Håper ikke du får noen problemer da. Den største minusen med IS200 må være begrensningene i hjulbuen. Kan jo nesten ikke ha morrohjul uten å modifisere. Regner med det er litt mer plass i de nye IS'ene :)
Jeg er i gang med å finne felger til min IS220 nå, og var på Dekkspesialisten istad for å sjekke litt med dem. Vi testet 265-35R19 med 9" felg og 45 innpress bak. Da var det 2" mer å gå på innover, så bilen er fryktelig bred over ræva!

Ser ut til at jeg kommer til å gå for 19" med 8,5" foran og 9,5" bak med et barsk innpress slik at jeg slipper spacere. 20" står ikke oppført for IS220d i noen vognlister, men sannheten er at det går på ganske så lett. Jeg kommer ikke til å velge 20", men det er noe å tenke over for dere som evt leter etter felger til denne bilen.

30mm senk ser jeg også blir litt pinglete, så neste år satser jeg på et justérbart av høy kvalitet. Sparingen begynner nå, hehe...
 #329400  av dca

Geir skrev:
QuiNlan skrev:Håper ikke du får noen problemer da. Den største minusen med IS200 må være begrensningene i hjulbuen. Kan jo nesten ikke ha morrohjul uten å modifisere. Regner med det er litt mer plass i de nye IS'ene :)
Jeg er i gang med å finne felger til min IS220 nå, og var på Dekkspesialisten istad for å sjekke litt med dem. Vi testet 265-35R19 med 9" felg og 45 innpress bak. Da var det 2" mer å gå på innover, så bilen er fryktelig bred over ræva!

Ser ut til at jeg kommer til å gå for 19" med 8,5" foran og 9,5" bak med et barsk innpress slik at jeg slipper spacere. 20" står ikke oppført for IS220d i noen vognlister, men sannheten er at det går på ganske så lett. Jeg kommer ikke til å velge 20", men det er noe å tenke over for dere som evt leter etter felger til denne bilen.

30mm senk ser jeg også blir litt pinglete, så neste år satser jeg på et justérbart av høy kvalitet. Sparingen begynner nå, hehe...
jeg har bestil +38 foran og bak...tror det blir en brei bakende! ;) hehe.. skal vel gå håper jeg! :)

kw variant 3 er 15 lapper for... enkelt å kurant å bytte på disse bilene...må bruke litt vinkelsliper men ikke no farlig! :)
 #329426  av QuiNlan

Måtte to store karer til for å få trøkka KW'ene mine på plass. Jeg gjorde det ikke, for jeg er ikke egnet til slik. Har dårlig erfaring med å skru på bil. Skulle skifte bremseklosser forran og bak. Det ble med at jeg skiftet de bak. Dog kommer det stygge hvinelyder når jeg bremser når det er tørt i lufta, muligens dårlige bremseskiver men.. Skulle prøve å skifte på de forran, og der trengte jeg plutselig torks, og det slura ganske greit.

Over til topic. KW Variante 3 er flotte greier. Gjør seg litt bedre når dekk og skjerm går ett i ett :)
 #329445  av Geir

Jeg har andre ting å bruke penger på i år også, så coilovers ble for dyrt for meg i denne omgang. Får se neste år :)

Nå som 18" står på ser det helt greit ut. Den virker ikke høy i det hele tatt, så 19" blir ikke såååå ille, tror jeg.

Har noen av dere link til en nettbutikk som selger KW og/eller TEIN til IS220d?

EDIT: Fant KW Variant 3 til IS220d nå. €1749. Det er jo ikke så verst etter moms. Drøye 10000 kr. TUV-godkjente og greier :)
 #329634  av dca

det er stygg billig! :)
 #329644  av Neo

dca skrev:
Geir skrev:

jeg har bestil +38 foran og bak...tror det blir en brei bakende! ;) hehe.. skal vel gå håper jeg! :)

kw variant 3 er 15 lapper for... enkelt å kurant å bytte på disse bilene...må bruke litt vinkelsliper men ikke no farlig! :)
hvorfor må du bruke vinkelsliper?..

jeg hjalp en kompis av meg og bytte på hans 220d sist sommer, 3 timer ca og vi var ferdige.. var jo så uhyre lett og bytte på den