TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• [AW11] Air flow meter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #329788  av isomalt

Hei,
Jeg har en '85 MR2. Lurer på om det skal være "air flow meter" (vet ikke hva det heter på norsk) på denne, da jeg ikke har det på min, men i Haynes Toyota MR2 '85-'87 så er det vist. Hva er rett?

Nå er det blitt byttet til annet luftfilter på den bilen jeg har, så først tenkte jeg at noen har skippet å montere det på, men på denne web-siden http://www.challoner.com/mr2/tech/jr.html (Toyota MR2 Mark 1 JR Air Filter Installation) så er det heller ingen antydning til dette air flow meter. Så hva er det som er riktig, er det ikke på alle utgaver og om det skulle hva vært er det noe problem om det ikke er der?
 #329791  av isomalt

Jeg håper det er greit om jeg legger ved et bilde av luftinntaket på bilen min. Er dette rett utført? To av slangene som går inn oppe på innsugningsmanifolden mangler også, jeg klarer ikke helt å finne ut hva de er til heller
Vedlegg
Luftinntaket på min AW11
Luftinntaket på min AW11
DSC00038-web.jpg (575.41 kiB) Vist 248 ganger
 #329813  av ArildM

Hei,
Har hatt 2 stk Mr2'er og begge har vært uten AFM(+1 byttemotor uten AFM). Lurer på om biler i europa og japan hadde MAP mens USA hadde AFM? Litt usikker på akkurat dette.

Om motoren din går greit så er det vel et tegn på at alt er som det skal. Ellers så har jeg en vakumslange som går inn på luftfilteret mitt, og de slangene som mangler på innsuget må du nesten komme med bilder på så kanskje det går an å si noe om hva som er "feilen" der :)
 #329825  av Amund

Min -88 modell hadde afm originalt. (solgt ny i sveits). dersom eg ikkje husker feil, så har de fleste rød-topp motorer afm (i kombinasjon med 7-ribb blokka). Mulig dette også har sammenheng med hvilke biler som er levert med katalysator, men det er eg ikkje sikker på.
Alle blåtopper har, såvidt eg kjenner til, map sensor...
 #329834  av Amund

map sensoren måler (under)trykket i innsuget, og sitter vel på torpedoveggen rett bak innsuget, om eg husker rett.
 #329916  av bose

Min gamle 86 hadde MAP.
Tror det kun var USA utgaven som kom med AFM og Cat...? :?: :?:
 #329945  av Amund

bose skrev:Min gamle 86 hadde MAP.
Tror det kun var USA utgaven som kom med AFM og Cat...? :?: :?:
Som sagt tidligere, så hadde min AFM (og cat), og den var ny i sveits.... :roll: Men det er ein ekte -88 modell, (produsert 0488)...