TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nok et deleteknisk spm.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #330114  av magnesmurf

Prøver meg på et nytt spørsmål angående deler..

Har sett at de nyeste mr2 mkII (96-99) har kjørelys og bremselys i alle 4 lampene, hvertfall i japan.
Vet også at de gamle modellene (90-94) hadde det i USA utgavene ned de gamle typer lykter..

Spørmålet blir da om man får bestilt et komplett ledningsnett med lys i alle 4 lampene, som passer på den vanlige faceliften i europeisk versjon, hvor det kun er de ytterste lampene som lyser.

Alternativet er å kjøpe et brukt ledningsnett av samme type og begynne å koble selv, så man har likt lys i både innerste og ytterste lampe, men da mister man tåkelyset hvis man ikke skal gjøre koblingen litt mer komplisert...

VIl som sagt gjerne ha lys i begge lampene på hver side, da jeg synes det ser MYE bedre ut enn at kun de ytterste lyser.

Noe slikt:
mr2.baklys.jpg
mr2.baklys.jpg (152.54 kiB) Vist 378 ganger
mr2.95lys.93bil.jpg
mr2.95lys.93bil.jpg (41.39 kiB) Vist 378 ganger
 #330124  av Marcus

Tror det enkleste vil være å koble dette selv. Det er jo ikke spesielt vanskelig hvis du vil at de alltid skal lyse, bare forleng de lampene du har lys på til de du vil ha lys på. Vet ikke om de er lagt opp til å lyse under nedbremsing da? Kan være de er laget forskjellig.
Nå lyser de to innerste konstant til meg også, men da må jeg trykke på tåkelysknappen..
 #330143  av marlboro1310

dette var tema for noen år siden hos meg og en kompis da vi fikk bilene våre ombygde og monterte 94 lysene bak. Løsningen for oss ble da å kople dette selv, vi valgte eget rele på tåkelysene, for at den funksjonen skulle være operativ for (de ca. 0 gangene jeg har brukt tåkelysa bak)
Releet overstyrer da lysene i midten, og vips...lys i alle 4, og tåkelys til deg de ca 0 gangene du får behov for de.

:lol:
 #330148  av inzane2012

jeg har fått det sånn at jeg kun har kjørelys i di ytterste lysa, og bremselys i alle fire, syns det er bedre...
 #330154  av mr298

Jeg bestillte ferdig kit med lamper og ledningsnett hos toyota, eneste jeg måtte fikse selv var en ekstra to polet pæreholder til de innerste lysene fordi de bare virket som bremselys originalt. De var amerikanske, vet ikke om de japanske kanskje har kjørelys i alle fire originalt?!
 #330158  av magnesmurf

De japanske har på de siste modellene (1996-1998) kjørelys og bremselys i alle 4 orginalt. I tilegg har de orginal montert høyt bremselys. Jeg er også ute etter lys i alle 4 pærene bak både under kjøring og bremsing.
I tilegg komme jeg nok til å montere et høytsittende bremselys for sikkerthets skyld.

Blir vel til at jeg skaffer et sett med pæreholdere slik at jeg kan få koblet opp bremse og kjørelys. Får se om jeg giddder å legge opp en ekstra krets til tåkelysene.