TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mapping oslo(eller nærheten)?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #330289  av azt

noe som vet om noen bra steder som har litt erfaring med supra og AEM sprut?
supramk3turbo pratet om et firma i drammen for litt sia, noen som veit om dette?
må ha rulle til å klare noe mer enn bpu hk da... :p
christer på PBC var det naturlige valget, men litt seint ute med å få bestilt meg time, så det haster noe da jeg har tenkt meg på mantorp den 26. :(
 #330301  av Supramk3turbo

Ja, det er et firma i drammen som holder på. Men snakket med andre som har vært der, å kunnskapen de satt på var visst heller skrall, så ville nok heller prøvd et trygt sted. Er det en ting man ikke skal spare på kronene er det mappet, veldig viktig at det er bra. Jeg brukte PBC, utrolig hyggelig å flink han. Men han er vell ganske opptatt som du sier. Prøv å ring autoconsult i skotselv, per gulbrandsen der har bra greie på AEM. Rulla deres klarer ikke så sinnsykt mye effekt, men han klarer sikkert å lage et bra map uansett.
 #330534  av azt

autoconsult hadde ikke noe ledig før august, og pbc hadde ikke noe ledig før neste månde. anders ringstad er det umulig å få svar fra... forslag?
 #330903  av Kanakkas

Har du prøvd TS-motorteknikk (Trond Stensbøl)??
Han holdertill på Roverud. Brukt han selv og er veldig fornøyd.
Han har rulle som kan ta 4x4. Hk er jeg usikker på...
 #331505  av turbomoen

azt skrev:autoconsult hadde ikke noe ledig før august, og pbc hadde ikke noe ledig før neste månde. anders ringstad er det umulig å få svar fra... forslag?
Eg har veldig god erfaring med autoconsult. det er vell verd å vente der meiner eg
 #331511  av Ã¸.f

turbomoen skrev:
azt skrev:autoconsult hadde ikke noe ledig før august, og pbc hadde ikke noe ledig før neste månde. anders ringstad er det umulig å få svar fra... forslag?
Eg har veldig god erfaring med autoconsult. det er vell verd å vente der meiner eg
Og jeg har svært dårlig erfaring med dem,og mener det ikke er verdt å vente eller i det hele tatt bruke dem :(
Dem som ønsker å vite hvorfor, kan bare sende meg PM :)
 #332595  av NoM3rzy

usikker på hvor mye effekt du har i bilen din når mappinga er ferdig, men TS Motortekknik(T.Stensbøl) har jo drivi med mapping og tuning i mange år(hele livet sitt egentli, ånkli flink kar) Han har blant annet Eivind Oppland Mitsubishi EVO T16 4x4(Rallycross div.1)500-600hk ca, BM Sport fra T.Hjem bruker han og mange flere fra rallycross miljøet.

Men kan være hektiske tider hos T.Stensbøl nå som det er ferie tider, pause i rallycross sessongen og folk skal ha overhalt litt motorer og div.

Men han er verdt å spørre ;) litt i det seneste laget for deg om du skulle ha kjørt på Mantorp, men en god anbefalling.

PBC(Christer Hallvorsen) og TS Motorteknikk(T.Stensbøl) er meget flinke.
men jeg kjenner ikke til de andre ovenfor ;)
 #332946  av azt

blir nok PBC til slutt. men ikke i år. motoren er havarert og skal overhales over vintern. men ellers takk for svar fra folk
 #332957  av Supramk3turbo

Havarert?? Velkommen til havari klubben :D Hva skjedde??
 #332999  av azt

for det første så har den gått 200k og vært bpu og grisekjørt på bane de siste to åra. og i år var det nytt turbo oppsett og hele pakka. og med litt prøvekjøring på gata så gikk simringen til veiva i forkant på motoren og et hælvetes ulyd fra motoren. alle lagra var veldig utslitt og hadde en masse spon i bunnpanna. så blir en total overhaling. sylinderveggene så jo fremdeles nye ut hvor man kunne se hone merkene ennå. veiva fikk litt slitemerker og må slipes litt. er litt bekymra over merkene jeg har fått i toppen til opplagringen til kammen. litt slitemerker der og... forslag til hva man gjør med detta? er det mulig å få bestilt kammer med overdimensjonert størrelse? eller sliper man ned og legger inn noen lagre..?
Vedlegg
DSC01507.JPG
DSC01507.JPG (177.33 kiB) Vist 751 ganger
DSC01527.JPG
DSC01527.JPG (205.52 kiB) Vist 751 ganger