TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 og Yaris prosjekt .. som aldri blir noe av

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #41301  av Kebab gud

Jeg fikk en genial ide for ca 1 uke siden ..
hva hvis man tar en 3S-GE (4.gen) i en MK3 MR2.. og tar Motoren fra MR2en i en Yaris (bygger den om til bakhjulstrekk)
og har det gøy med Turbo osv på de .. da kan man jo få de kuleste bilene noengang..

problemet er at alle pengene mine går til import av en Toyota Altezza RS200 :/

så det store spørsmålet (gir ikke opp tanken) er ..
er en Mk3 lettere eller bedre enn MK2 på noen spesiel måte? (tenker da ikke på motor)
og ville motoren i en Mk3 passet i en Yaris? (modifikasjoner sier seg selv:P)

#41303  av Mr2 Mk2

mk3 veier bare 975kg wee :wink: og er litt mer go-kart sies det :twisted:

#41308  av sexten

stemmer vel at mk3 er rundt 975kg ja, mk2 er 1220kg (NA) og 1280kg (turbo), mk1 er vel noe midt i mellom mk2 og mk3

#41309  av angrykid

MK1 ligger på rundt 1040-60kg uten fører.

#41311  av Mr2 Mk2

min mk1 er 1010kg ordinært,men veier under 1000 nå :)

#41316  av proson

angrykid skrev:MK1 ligger på rundt 1040-60kg uten fører.
MK1 med takluke veier vel 1010, mens T-tak versjonen veier ca 1100 hvis jeg ikke tar helt feil... (eller 85-86 er 1010 kg mens 87-89 er ca 1100 kg)

Noen som vet helt sikkert?

MK2 turbo motor i en mk3 kunne blitt meget heftig :D Kanskje litt for heftig :wink: Må i tilfelle bygge om mye av bilen! Gå inn på http://www.mr2oc.com å se litt rundt på hva folk har gjort med bilene sine. Er sikkert flere som har tenkt den tanken :wink: Med MR2'n hvertfall...

#41336  av chris

Jeg har også mange ganger fantasert om å bygge om en Yaris fullstendig. RWD eller 4WD, 300 hesters turbo. Tenk å grisa en M3 på lyskrysset med en Toyota Yaris da :mrgreen: :twisted: :mrgreen:

#41337  av Kjelliken

:D finnes faktisk en yaris is racer med firehjul strekk og 500 hp
skal visst være en mr2 3s-gte maskin i den husker jeg ikke feil. leste dette i et japanese performance blad for ca ett år siden.
skal se om jeg ikke finner bladet, scane inn bilde og legge dette ut.. :wink:

#41341  av chris

Kjelliken skrev::D finnes faktisk en yaris is racer med firehjul strekk og 500 hp
skal visst være en mr2 3s-gte maskin i den husker jeg ikke feil. leste dette i et japanese performance blad for ca ett år siden.
skal se om jeg ikke finner bladet, scane inn bilde og legge dette ut.. :wink:
do that. :D

#41440  av proson

chris skrev:Jeg har også mange ganger fantasert om å bygge om en Yaris fullstendig. RWD eller 4WD, 300 hesters turbo. Tenk å grisa en M3 på lyskrysset med en Toyota Yaris da :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Bare så synd at man må ha en god del erfaring for å få til noe slikt da :wink: :twisted: :lol:

#41445  av Kjelliken

:? fant ikke artikkelen som jeg lette etter men fant bilde av bilen i ett nyere bald men der står det ingen ting om selve bilen bare at det er morsomt å se på..

Bilde