TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor er T-VSV?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #41374  av kennethx

Planen var å montere boostkontroller i morgen, og da må jeg koble fra T-VSV.

SÃ¥ tenkte jeg skulle skjekke om jeg husker rett ang. t-vsv.

Til wastegate acculatoren er det koblet to slanger, en som går til turbo, og en som går til t-vsv?

Slangen som går til t-vsv er det bare å kappe i to og plugge igjen i hver ende?

Hva er egnet å plugge slangen med? er det viktig at det er 100% tett i begge ender?

#41377  av CelicaTurbo

slangen til t-vsv er den som går bakover mot torpedoveggen.. det er ikke mange cm med slange før slangen går inn på et stålrør så pass på at du kutter nok til at du kan blokkere begge ender. Det er viktig at den biten som kommer fra wastegate klokken er helt tett, og ifølge teksten på bildet under er det kjekt om den andre er tett også. Enkleste måten å blokkere er å finne en maskinskrue av korrekt diameter slik at den skrues inn i slangen, og deretter en slangeklemme over det. Du får også kjøpt slike gummipropper som du kan trekke over enden men aner ikke hvem som har det..

bilde fra alltrac.net:

Bilde

#41383  av kennethx

takk for den. Jeg mener du har postet det en gang før, men jeg klarte ikke finne det igjen. Skal ta med meg kamera, så får vel tatt litt bilder også :)

#41385  av kennethx

bare sånn idiot spørsmål, hvor kjøper man slange klemmer? biltema?

#41393  av funkes

Stikk innom Tess, hvis dere har det i Bergen.

#41397  av kennethx

Tess? Nei tror ikke det...vi har Biltema, clasolson, byggmakker, gunnersen & moldestad (eller noe sånn), bertsad wanlendal... men vet ikke helt hvor dem har slange klemmer :)

#41399  av Kjelliken

:D skal no være tess i byen og.. :wink:
mener det er en tess butikk på askøy ivertfall. men vakum slanger fås fra mangen plasser så det skulle ikke være noe problem.
spørsmålet er vel bare hvor fancy en vil ha det.. :wink:

#41418  av kennethx

nei, trenger ikke slanger!! :D men slange klemmer! Og 100 spenn i bropenger for å kjøpe det utgår =P

#41419  av Speeder

'Alle' rekvisita butikker har da slangeklemmer? Dette er vel ikke noe som vil synes så bra, så biltema klemmer holder vel i lkange baner....

#41429  av CelicaTurbo

biltema har garantert, bilxtra ved lagunen eller åsane har.. jeg tror faktisk mange bensinstasjoner fremdeles har slike ting også.. det er kjekt med en liten slangestump også "in case".. jeg brukte ikke dem tynne slangene som fulgte med min ventil fra dawes rett og slett pga at dem var så tynne og myke at jeg var redd slangeklemmene skulle ødelegge dem eller ikke klare å trykke jevnt på dem.. kjøpte standard svart gummislange samme sted som jeg kjøpte klemmene (bilxtra).

det er forresten tess i åsane også, ved Ikea-lageret..

Om du tror du trenger hjelp til jobben så har jeg sikkert tid i morgen formiddag, men jeg har kun tid om det er fint vær ute og vi står hos meg :lol:

#41496  av kennethx

Hey, fikk tak i klemmer på biltema i dag, men var litt usikker på hva dimmensjon jeg skulle kjøpe, så det ble 2 forskjellige. 9-13 og 7-11 eller noe sånt, mm da...

Jeg skal forresten ut til Amund, vi bestillte jo kontroller sammen. Men det er helt ok for meg om du vil sitte på ut og være ekspert kommentator :D Sikkert greit for Amund også? Kan jo evt. ta en tlf i morgen og høre. Tenkte å kjøre fra meg i 10 tiden i morgen, er du våken så tidlig? :D Må stoppe på gunnersen og moldestad eller hva det heter, og kjøpe noen skruer til å plugge slangene med også...

#41513  av CelicaTurbo

tror du klarer deg fint med hjelp fra Amund :)

#41557  av kennethx

JA det gikk veldig bra....både installasjonen og bilen etterpå hehe....poster masse bilder i en annen tråd...