TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diagnose, Feilkode 51

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #332986  av ReWrite

Hei, jeg har hatt problemer med at motoren min en 3S-GE lugger veldig mellom 1500-2000 rpm i 3,4 og 5 gir.. Skjer både på kald og varm motor.

Tenkte og lese ut feilkoder idag, og da blinket kun Check engine lyset kontinuelig, som tyder på at det ikke er noen feilkoder og lese ut. Startet motoren kun for gøy og ga litt gass, og fikk da 51 koden opp. Som peker på TPS, men er det kun fordi motoren gikk og at jeg gasset, slik at ECUen ikke skjønte noe? Da den var i diagnose?

Under testingen også, virket det som om det dryppet noe bensin ned under bilen, fra den siden av motoren regreima sitter på, noen som kan ha en anelse om hva det er?

Har nettopp betalt 17k svart for Regreim, toppakning, vannpumpe, simring på girkassa, bakre bremseskiver og klosser. Så hadde håpet at alt skulle være i orden nå..
 #333096  av ReWrite

Nei, skulle prøve nye plugger igår.. men de var lagervare overalt så ble vanskelig gitt.
 #333103  av Ivar

En telefon vil svare på spørsmålet ditt.

Er ikke du vant til twin spark? I så fall må jo erfaringen din tilsi at det er per stykk og at du må ha åtte stykk. :lol:
 #333110  av ReWrite

Hehe, jo er jo blitt vant med Twinspark.. :)

Mekonomen på Sandvika kunne ikke svare meg, så da sendte jeg en e-post til delelageret. Så får vi se hva de sier... :)
 #333444  av -magnus-

Joda stemmer at pluggene koster så mye på mekonomen.. Alt for mye spør du meg :P
 #333551  av ReWrite

Kjøpte heller Tennplugger direkte av Toyota, kr 161 kr stk, så var jo endel bedre enn Mekonomen.

Denso plugger de fører, men er jo det som er orginalt. Og det var jammen på tide og bytte og, de pluggene som satt der var nok på grensen sin.. nedleira og jævlig.
 #333567  av klukke

tok et screenshot av autodata sine feilkoder på denne motoren,

Bilde

håper de e til hjelp :)