TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• To stk MR2 Turbo selges

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #334610  av Zepticon

Hvordan er registreringen på den grå da?
Er det sånn "amerikaner" registrering på untaksregelen, eller er den på linje med vanlige norske biler?

Og er det noe spesielle forskjeller på amerikanske kontra europeiske? Tenker da på motor/motorstyring først og fremst. Følger orginale baklykter med?

Kunne tenkt meg denne, men å skaffe til veie de pengene er vell ikke det letteste!
 #334611  av Master

Hei! :)

Den grå er registrert som en hvilken som helst importbil (med TUV papier). Dvs, den IKKE er importert på noe unntaksregel som gjør at man knapt kan skifte felger på bilen!

Forskjeller er minimale.. Speedoen teller miles. Siden denne bilen selges med en J-spec 225hp motor er motorstyringen laget for god bensin (slik vi har i Norge) og vil nok føles kjappere enn den amerikanske.

Nei, originale baklykter har jeg dessverre ikke. Men det er det sikkert mange på forumet som har til en billig penge etter konverteringer ? :) Disse rev6 lyktene vokser på deg da... Jeg likte dem ikke så godt først da jeg fikk bilen, men etter noen kveldsturer så endra jeg mening! :D
 #334627  av Morten

Zepticon skrev:Og er det noe spesielle forskjeller på amerikanske kontra europeiske? Tenker da på motor/motorstyring først og fremst.
Er jo en viss forskjell at den kom med 3sgte orginalt da :wink: Europeiske kom KUN som gti (mulig unntak england men de er jo RHD), dvs alle de orginale mr2 turbo med venstreratt du finner rundt om i Europa er i utgangspunktet US modeller som er importert over dammen på ett eller annet tidspunkt. Med tanke på det, så om du vil ha rattet på venstre side og orginal MR2 turbo så er du i grunnen stuck med "US bil" uansett. 8)
 #334767  av bjornalf

Men dette er jo en us bil uten unntaksregel crappen :)
 #334995  av injee

Hei!

Selges den Grå ferdig EU-kontrollert og godkjent?
 #346099  av lasist

har du en amerikansk mr2 med turbo?? eg trenger en... hva er prisantydning??? trenger bare chassi og motor egentlig...