TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Synkronisering fra 2-3 og visa versa

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #41820  av angrykid

Når jeg girer fra 2-3 kjapt, så får jeg en liten ufin skrapelyd. Er det da synk.ringene som kan være gåen på kassa? Nylig byttet clutch (les: torsdagen) Er ikke alltid det skjer, men det er for ofte i forhold til hva jeg liker.

#41854  av Mr2 Mk2

Jeg har samme dritten fra 1-2,2-3,3-2 og 4-3 og det er sync ringene :(
 #41856  av Dalan

angrykid skrev:Når jeg girer fra 2-3 kjapt, så får jeg en liten ufin skrapelyd. Er det da synk.ringene som kan være gåen på kassa? Nylig byttet clutch (les: torsdagen) Er ikke alltid det skjer, men det er for ofte i forhold til hva jeg liker.
Jepp, det er de som begynner å bli gåene, merket det der når jeg prøvde bilen jeg å

#41865  av angrykid

kjedelig sak. :-( må vel overhale om ikke lenge da..
Damn.

Takk for svar.

#41878  av Gossi

Jeg også slet med det. Jo høyere turtall, jo høyere skrapelyd. Men jeg lærte meg å leve med det jeg. Men så ble jeg nødt til å skifte girkassen uansett, og den var fantastisk det lille jeg rakk å prøve den.

#41907  av Mr2 Mk2

angrykid skrev:kjedelig sak. :-( må vel overhale om ikke lenge da..
Damn.

Takk for svar.
begynner å overhale min imorra,skal bli deilig å kunne akse fra 1-2 :D

#41909  av Phantom3D

Hvordan er det å overhale kassa sånn? Merker litt fra 1-2 på min. Men bare når jeg har dratt 1. til redlinen. Hva skal verksteder ha for slikt? Og hva koster deler?

#41910  av Mr2 Mk2

Kan kommer med pris på sync ringene så snart jeg får se kvitteringen:) men det var rundt 100kr pr stk mener jeg..

#41948  av FalcoN

har skrapinga fra 2-1 hvis jeg kjører over 1k omdreininger...men lært meg å ikke gjøre det....så d går bra :)

#41950  av sexten

om du kjører over 1000 omdreininger?!? Kjører du vanligvis UNDER 1000 omdreininger? :shock: Jeg er bare under 1000 omdreininger på tomgang...

#42120  av Mr2 Mk2

104+mva..Men jeg må skifte endel annet i kassen også,som følge av at jeg har kjørt sålenge med såpass dårlig sync ring :roll:

#42139  av angrykid

Okei. får ta det til neste år, tenker jeg. :)

#42155  av sindrejl

jeg også sliter en del med sync.ringene.. om jeg gir på heftig i 1st og legger inn andre skraper det godt :P Ellers er det meste fint bortsett fra nedgiring 3 til 2. da må jeg bruke makt for at det ikke skal bomme helt.

Noen som vet hvor jeg kan skaffe fine brukte girkasser til denne kjerra? :)

#42200  av spkstrp

tror jeg har vært heldig med min kasse.. bilen har gått 200k km (ifølge tripptelleren, har nok egentlig gått minst 20k mer) og så vidt jeg vet funker alle girene.. .men så er motoren løs akkurat nå da så jeg orker ikke teste for å si det sånn :D

#42210  av Mr2 Mk2

angrykid skrev:Okei. får ta det til neste år, tenker jeg. :)

Vil anbefale deg å ta dette så fort så mulig,så du slipper unna med bare synk ringer,og ikke må ha mer slik som meg..Jeg har kjørt med dette sålenge at det er mer som har tatt skade,og jeg må ha deler for 3600 i tillegg!!! :roll: gjett om jeg ble sjokka da!!må prøve å finne en annen utvei for 3600 for en jævla hylse og nokke piss og det er netto priser :roll: