TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fusker - nykker

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #333902  av Knut

Hei!
Jeg har en Celica T20 1998 modell
Den har i senere tid begynt å fuske (dvs den nykker under jevn drift)
På tomgang ligger den med et turtall rundt 800, slipper seg ned til ca 600 før den tar seg opp igjen...

Jeg har nå gjort følgende tiltak:
Skiftet plugger
Skiftet rotor
Skiftet fordelerlokk
Skiftet bensinfilter
Rengjort pluggledninger
Sett over samtlige vakumslanger

Nå trenger jeg hjelp til videre feilsøking...
Tips?

knut
 #333907  av Daniel HS

Hadde et lignende problem på en t18 2.0 jeg hadde før, gå over vakumslanger å sjekk om det er noe lekkasje eller morkne slanger noe steder...
 #333912  av lexusmann

Står jo at han har gjort det... :wink: Hva med tenninga da?Vet egentlig ikke...
 #334347  av Gt-4-Ever

Min var også slik, da var det fukt v/tennplugger som var problemet.
 #334376  av Daniel HS

lexusmann skrev:Står jo at han har gjort det... :wink: Hva med tenninga da?Vet egentlig ikke...
My bad, leste vel kanskje litt fort :P
 #334633  av Giske

Når min var sånn, mener jeg at vi sjekket om det var noe feil med tomgangsregulatoren..
 #335006  av AnaXyd

Ta en kompressjonstest, og finn ut om stempelringene dine har begynt å kødde.

Ellers har jeg hørt at det kan være bensinpumpa som til tider kan gi for lite bensin. Kan være noe å prøve å bytte den.
 #335024  av lexusmann

AnaXyd skrev:Ta en kompressjonstest, og finn ut om stempelringene dine har begynt å kødde.

Ellers har jeg hørt at det kan være bensinpumpa som til tider kan gi for lite bensin. Kan være noe å prøve å bytte den.
Den står vel i bensintanken??gjør i alle fall på rollan min...noe klur å få bytta den da, tenker jeg... :wink:
 #335191  av AnaXyd

lexusmann skrev:
AnaXyd skrev:Ta en kompressjonstest, og finn ut om stempelringene dine har begynt å kødde.

Den står vel i bensintanken??gjør i alle fall på rollan min...noe klur å få bytta den da, tenker jeg... :wink:
Ja, den står i tanken ja. På Celica T20 så er det en luke under baksetene som man skrur opp, og deretter har man tilgang til pumpen. Fikle av slangene(passe på, da de er under trykk) og ta ut pumpa fra festet, sette i den nye, vips!

Er absolutt en grei operasjon.. :)
 #335244  av lexusmann

Den luka kan ikke jeg huske på den t20'n jeg hadde....er noen år siden jeg hadde den nå , men...
 #342083  av Knut

:o
Yes i mål....
Det var nok tenningen ja...

NÃ¥ er den perfekt!

mvh
Knut