Tenkte jeg måtte få registrert meg her også, slik at jeg fikk lagt ut prosjektet mitt.
For de som vil følge fullversjonen av prosjektet fra dag 1. kan sjekke dette ut her.
Og her er da kortversjonen:
Bilen er originalt en 1983 Corolla KE70 med 4K motor og hadde gått 148000km når jeg kjøpte den.
Og den var oppspist av rust. (noe som førte til 9 dager rustsveising)
Ellers var den teknisk strøken og trengte bare et par justeringer for å komme seg igjennom PKK.
Dette er nå et budsjettbygg, som stadig rykker oppover mot å bli et mer og mer påkostet prosjekt.
Slik bilen står nå er følgende montert/utført:
* 4AGE 1.6l Silvertop 20v fra AE101 med midlertidige ebay-trakter og et KK600/100 Pipercross-filter
* T50 girkasse fra AE86
* Blacktop 20v ledningsnett og hjerne (midlertidig løsning før Megasquirt monteres)
* Custom motorfester tilpasset KE70 travers
* Omdirigering av kjøling
* Ombygging til hydraulisk clutch
* Modifisering av torpedovegg / bremserør
* Mellomaksel og bakaksel fra AE86 med TRD LSD
* Bensintank fra AE86 tilpasset KE70
* Custom eksos i 2.5" med modifisert ebay-grenrør
* Ronal Turbo 7x15 med 195/50-15 Yokohomo's
* Magnum glassfiberstoler
* Kappa originalfjører
* Røde polyforinger i forstilling (skal også på i bakstilling når bakakselen blir montert innen kort tid)
* Ribbet for interiør og asfaltplater
Ting som skal utføres innen kort tid for å få bilen baneklar:
* AE86 fjørbein komplett med bremser (mangler calipere og klosser)
* AE86 bakaksel med TRD LSD (venter på nye lager)
* Nye dempere, foran og bak (blir sannsynligvis noe fra Tokico midlertidig)
* Skiver og klosser bak
* Lengre bolter til bakaksel og 20mm spacere (har noen driftefelger med litt teit innpress)
Langsiktige/vinter-planer:
* Bur
* Lakkering innvendig og utvendig
* Greddy Coilovers
* Bygge om til hydraulisk brekk
* Fuelcell
* Torpedovegg til bagasjen
* Porte topp og sette inn noen kvassere kammer
* Montere Megasquirt (har alt liggende, nesten klart)
* Glassfiber panser, skjermer og bakluke (skal bygge om til den gamle fronten)
Dukker garantert opp noe mer etterhvert tenker jeg.
Og vi jobber med å sette sammen en komplett How-to på motor-konverteringen.
Med ny motor så går bilen relativt godt, sliter for øyeblikket litt med for mye suppe og så går den alt for tidlig på turtallssperra. (stopper rett før 7k når den egentlig skal stoppe på rundt 8.5k)
SÃ¥ skal jeg spamme litt bilder her da
Utgangspunktet:


Litt rust-/karosseri-jobb:





NÃ…-bilder:


Og så til slutt motor:



Flere bilder finner man her.
Tråden blir nok oppdatert med noen litt bedre bilder osv når ting faller litt mer på plass.
Har planer om å lage en liten videosnutt etterhvert også.
For de som vil følge fullversjonen av prosjektet fra dag 1. kan sjekke dette ut her.
Og her er da kortversjonen:
Bilen er originalt en 1983 Corolla KE70 med 4K motor og hadde gått 148000km når jeg kjøpte den.
Og den var oppspist av rust. (noe som førte til 9 dager rustsveising)
Ellers var den teknisk strøken og trengte bare et par justeringer for å komme seg igjennom PKK.
Dette er nå et budsjettbygg, som stadig rykker oppover mot å bli et mer og mer påkostet prosjekt.
Slik bilen står nå er følgende montert/utført:
* 4AGE 1.6l Silvertop 20v fra AE101 med midlertidige ebay-trakter og et KK600/100 Pipercross-filter
* T50 girkasse fra AE86
* Blacktop 20v ledningsnett og hjerne (midlertidig løsning før Megasquirt monteres)
* Custom motorfester tilpasset KE70 travers
* Omdirigering av kjøling
* Ombygging til hydraulisk clutch
* Modifisering av torpedovegg / bremserør
* Mellomaksel og bakaksel fra AE86 med TRD LSD
* Bensintank fra AE86 tilpasset KE70
* Custom eksos i 2.5" med modifisert ebay-grenrør
* Ronal Turbo 7x15 med 195/50-15 Yokohomo's
* Magnum glassfiberstoler
* Kappa originalfjører
* Røde polyforinger i forstilling (skal også på i bakstilling når bakakselen blir montert innen kort tid)
* Ribbet for interiør og asfaltplater
Ting som skal utføres innen kort tid for å få bilen baneklar:
* AE86 fjørbein komplett med bremser (mangler calipere og klosser)
* AE86 bakaksel med TRD LSD (venter på nye lager)
* Nye dempere, foran og bak (blir sannsynligvis noe fra Tokico midlertidig)
* Skiver og klosser bak
* Lengre bolter til bakaksel og 20mm spacere (har noen driftefelger med litt teit innpress)
Langsiktige/vinter-planer:
* Bur
* Lakkering innvendig og utvendig
* Greddy Coilovers
* Bygge om til hydraulisk brekk
* Fuelcell
* Torpedovegg til bagasjen
* Porte topp og sette inn noen kvassere kammer
* Montere Megasquirt (har alt liggende, nesten klart)
* Glassfiber panser, skjermer og bakluke (skal bygge om til den gamle fronten)
Dukker garantert opp noe mer etterhvert tenker jeg.
Og vi jobber med å sette sammen en komplett How-to på motor-konverteringen.
Med ny motor så går bilen relativt godt, sliter for øyeblikket litt med for mye suppe og så går den alt for tidlig på turtallssperra. (stopper rett før 7k når den egentlig skal stoppe på rundt 8.5k)
SÃ¥ skal jeg spamme litt bilder her da

Utgangspunktet:
Litt rust-/karosseri-jobb:





NÃ…-bilder:


Og så til slutt motor:


Flere bilder finner man her.
Tråden blir nok oppdatert med noen litt bedre bilder osv når ting faller litt mer på plass.
Har planer om å lage en liten videosnutt etterhvert også.
- 1983 TOYOTA Corolla KE70 - 4AGE Silvertop 20v (bruksbil / drift-/banebil)
- 1984 Mazda B1800 (kommende bruksbil)
kamikazeauto.no - import & custom work
- 1984 Mazda B1800 (kommende bruksbil)
kamikazeauto.no - import & custom work