TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er blitt lurt, trenger hjelp av noen fra Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #334110  av larsst185

Hei og takk for sist folkens.Jeg har gått på en kraftig smell her.Kjøpte for et par uker siden en motor av en på finn.no.
Motoren var iflg annonsen en 1995 modell 130hk Yamaha.Jeg overførte for å få handelen raskt i boks 35000kr til fyrn.
Det er som sagt nå gått 14 dager og idag rant det over for meg da han sier han enda ikke har fått motoren av båten.Jeg ba da om å få pengene tilbake.Dette kunne han ikke gjøre da han ikke hadde pengene tilgjengelig.Pengene kunne tidligst overføres onsdag.Dette tør jeg ikke tro på.Som om ikke dette er nok gikk jeg inn på finn igjen nå ikveld og da ligger jaggu denne:

[slettet link]

Motoren min ute for salg igjen, men den er nå blitt en 97 modell og koster 45000.Intill pengene er meg i hende så er den motoren i mine øyne min så jeg lurer på om noen kan oppsøke mannen å hente mine 35000 evt ta med seg motoren eller bare propell,deksel over motor ect slik at jeg har "pant" i noe.
Sist redigert av larsst185 den 27 jul 2009 10:55, redigert 1 gang totalt.
 #334111  av Scotty

Lei situasjon, håper du får det ordnet. Men å overføre 35.000 via bankoverføring uten å ha fått noe som helst er noe man aldri burde gjøre. Fattern jobber i transportfirma, og de dekker det meste på østlandet og sørlandet, muligens lenger nord også, og da får man gjerne ordnet litt privathandel innimellom, hvor da pengene blir levert til en ansatt sjåfør, og sjåføren henter varen og gir pengene, enkelt og trygt.
 #334113  av hmsilset

Selger han motoren som du har betalt for??? Isåfall kan vel hverken politi eller forbrukerkontor hjelpe deg med dette.Du har jo angrerett, men hvordan angre når du ikke har noe produkt?
 #334115  av hmsilset

kontakt forbrukerombudet med en gang.Om det høres vanskelig ut å få pengene tilbake, så er det bare å dra dit å kreve dem inn selv.35000 er en god del penger.Fattern har litt peiling på sånt(jobber i bank og driver med konfliktrådet og mye annet), så skal spørre han om du ikke finner noen løsning.
 #334116  av larsst185

Skal gjøre det imårra tidlig ja.Har ikke ferie før om ei uke.hadde det ikke vært for det så hadde jeg vært på tur til Trondheim allerede.Fy f.. at det finns sånne folk. :twisted:
 #334117  av hmsilset

larsst185 skrev:Skal gjøre det imårra tidlig ja.Har ikke ferie før om ei uke.hadde det ikke vært for det så hadde jeg vært på tur til Trondheim allerede.Fy f.. at det finns sånne folk. :twisted:
slitsomt med sånt.. Om du kjenner noen litt skremmende folk og har med deg,så er jo det lurt da.Men om du føler du takler situasjonen så er det bare å bite sammen tenna og se frem til en artig start på ferien :D Om han nøler med å gi deg penger eller motor så gyv løs med pepperspray og balltre :) Du bør også få 5000kr for reisa!
 #334130  av ArildM

Mora mi bor 5minutter unna fyren.

Og jeg kjenner et par torpedoer utpå der (plassen er full av tullinger).

Kan høre litt rundt for deg ;)
 #334132  av hmsilset

ArildM skrev:Mora mi bor 5minutter unna fyren.

Og jeg kjenner et par torpedoer utpå der (plassen er full av tullinger).

Kan høre litt rundt for deg ;)
Å sende torpedoer på døra er faktisk helt ok.Men kun for å skremme, og gi en kort frist.Skal man banke noen er det best å gjøre det selv.Torpedoer kan fort bli overivrig, og jeg vil tro det er strengere straff å leie folk til å banke noen enn å gjøre det selv.
 #334134  av ArildM

Er vel ikke direkte torpedoer jeg kjenner da ;) Bare litt store folk som er greit å ta på alvor.

Snakket med min mor og selgeren er kjent som Trond Minus på Brekstad, er en snekker med mye dårlig renome, og er kjent for å drive med litt forskjellig svindel (uten at det jeg sier skal bli nevnt videre som argumenter).

Han driver sitt eget snekkerfirma, og tror ikke du har noen verdier å hente der, kanskje en gammel HiAce firmabil. Ver obs på at Politiet IKKE ser blidt på sånner saker, og at ting som du gjør på egen hånd fort kan bli sett stygt på.

I et tilfelle der en person ikke ville leie tilbake utleid utstyr har politiet gått med på å være med ut til personen og være med selv å kreve inn det som mangler. Blir kanskje noe annet når det er snakk om penger.

Ønsker deg lykke til, håper informasjonen hjelper litt.
 #334135  av larsst185

Det du sier hjelper veldig og bekrefter det jeg har trodd hele tiden.Han sier penger er på vei men mangler evne til å faktisk skaffe et dokument på at pengene er på vei eller få banken sin til å ringe meg å bekrefte overførselen.Motoren som ligger for salg nå sier han er en annen motor som han skal selge for en kompis.han har kun brukt bildene av sin motor.Jeg tipper han prater bare bull til meg...
 #334137  av larsst185

Har du noen som kunne svinga bortom dær han bor evt jobber å sjekka om dær står en båt med en Yamaha 130hk?Evt ta et bilde å sende til meg.Mitt tlf nr er 99499218 om du har mulighet til å fikse noe.Vil få det bekrefta før jeg evt bestiller en flybillett.
 #334142  av ArildM

Så motoren skal evt stå på gårdsplassen?

Kan høre om noen orker å kikke litt.