TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bygge om til e85!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #334148  av bjornalf

Tror jeg vet hva som trengs men er litt usikker... 3 bensinpumper(har 2), større dyser 1200 passer fint til rundt 800 hjul hk.
men er det noe mer som jeg bør vite om ? Og hvem er har peiling på e85 benking? prøver å få dette til før Høsttreffet...

takker
 #334153  av ErikG

Kjører du med org tank eller fuelcell?
 #334156  av bjornalf

origianl tank..?
 #334157  av ErikG

Ok, var bare at om du hadde fuelcell måtte du ta ut skummet.
 #334158  av Supramk3turbo

Er vell snakk om at man må bytte ut litt slanger, pakninger å diverse. Tror e85 spiser opp vanlig gummi etter litt tid...
 #334159  av bjornalf

ja men det er ikke stress hvis det holder et helge treff :) slanger etc kan jeg jo skifte i vinter :) vil bare hente ut 700-800 rompe hester å ha det gøy på høsttreffet ;)
 #334160  av Supramk3turbo

Har du tyna ut alt du kan med vanlig bensin?? Mye klarte du??
 #334162  av bjornalf

nei har ikke det.. men gidder ikke å kjøpe racefuel til 40kr literen når jeg kan kjøpe e85 til 8 kr literen... har bare 550 enda... :)
 #334250  av Zupra

Hei.

Har kjørt E85 på min supramotor i lexusen.
Kjører nå Racefuel. Men alle de andre bilene våre kjører E85.

Det som er viktig er at dysene er store nok, Coilene tåler det, og nok bensinpumper. Og at slangene er dimensionert for skikkelig mengde med suppa.! det som er veldig greit med E85 er jo at den kjøler mye bedre, som jo er en fordel på supramotoren som bruker bli varm.

Vi har Dynapack rule her i tromsø og bremser masse biler med E85. Så vi kan tyne ut litt hester av Supran.. :D
www.shsperformance.no