TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbobremser?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334302  av Stian AB

Hvordan ser jeg om det er turbobremser montert på bilen min? Er jo en 91mod GTI, å veit ikke om forrige eier har bytta til større bremser. Han har ihvertfall bytta til noen slissa og borra skiver. Står det noe nummer på caliperne eller noe?
 #334306  av lasse

Kan jo bare måle diameteren, på 92+bremsene (gti og turbo har like bremser, men det er ett skille mellom 90-91 og 92 og oppover) mener jeg frambremsene skal være 276mm og bak 280mm
 #334321  av mr2storbrua

Er ikke noe som heter turbobremser, er likt innenfor de forskjellige revisjonene. Men går utifra at du mener rev2-bremser, disse er så store at du må ha minst 15" felger.
 #334323  av Stian AB

Ja mente rev2 bremsene. Hvis målene på skivene stemmer med rev2 er det altså bevis nok på at det er rev2 bremser? Har planer om å godkjenne bilen..
Takk for raske svar ihvertfall :D
 #334326  av inzane2012

Stian AB skrev:Ja mente rev2 bremsene. Hvis målene på skivene stemmer med rev2 er det altså bevis nok på at det er rev2 bremser? Har planer om å godkjenne bilen..
Takk for raske svar ihvertfall :D
vist du skal godkjenne må du sikkert ha mer dokumentasjon enn bare målene på bremsene, må sikkert ha delenr fra begge modeller som bevis på at bremsene er like på GTI og turbo...