TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fra auto til manuell

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #335357  av Mk3killan

Hva tror dere svarer seg mest ?

Prøve og oppdrive en delebil og rett og slett ta delene og bytte over.

Eller kjøpe alle delene som det er behov for ved et evnt et girkasse bytte ?

Eller er det noen her som vet hvor mye RATS tar for og forsterke kasser ?

Begynner og tenke at det kansje er vanskelig og oppdrive delene en trenger for et evnt girkasse bytte.
Men mulig at toyparts kan hjelpe til her.
 #335361  av FS-Styling.no

Hvilken type kasser snakker vi her nå da? W58, R154,V160 eller V161?

De to siste koster skjorta!
 #335368  av Supramk3turbo

Denne har du sikkert sett: viewtopic.php?t=19649&highlight=ombygging

Det er nok ikke umulig å finne alt du trenger i deler. Men kan nok ta litt tid ja :D Ang. forsterke girkassa, så kan du høre med magna på forumet. Han kjørte mye effekt på sin oppgraderte automatkasse. :D
 #335370  av Mk3killan

Stemmer jeg har sett den lista og den guiden, Og jeg tenker jo først og fremst på R154 kassen.
på en skala fra 1-10 hvor mye høyt ligger da manuell kassen i forhold til auto kassen, som står i disse mk3 bilene. med tanke på holdbarhet om en skulle ville kjøre til tider litt hard.
 #335371  av Supramk3turbo

Automatkasse 3...manuell 10 :D
 #335375  av Mk3killan

ja ja men da er saken grei, Bare og kaste den *blip* automatkassen i sjøen da og gi den til fiskane !
Snakket litt med toyparts og han regnet med en plass i mellom 25-30 for konvertering, da skulle han også
skaffe deler. Hva tenker dere om det ?
 #335376  av Supramk3turbo

Tja, er ikke så gal pris det. Skal nok lete lenge etter å få det billigere andre steder. Bare med girkasse, clutch hus, svinghjul og en grei clutch er du jo oppi over halve den prisen uansett. Å da er det jo enda en del små stasj som skal sankes inn.
 #335377  av Mk3killan

Ja jeg synes ikke det virker så halvgale jeg heller, Steike altså kikka nettopp på ebay her på en sånn mk4 kasse , ja for det er vel sånn som står i den ?
Den var jo mongo dyr da !!! rundt en 24 tusen for kassen , da bør du jammen kunne ralle rundt leeeenge og vel ja !
passer den i min forresten ? heheh
 #335450  av Lørnings

Det er ikke samme kassa i mk4 og mk3 nei.. i mk3 sitter den som heter r154 den er ikke så dyr som den som sitter i mk4 som heter v160/v161. Veit ikke om man kan få den nye kassa til å passe på 7m..
 #335531  av tojo

Lørnings skrev:Det er ikke samme kassa i mk4 og mk3 nei.. i mk3 sitter den som heter r154 den er ikke så dyr som den som sitter i mk4 som heter v160/v161. Veit ikke om man kan få den nye kassa til å passe på 7m..
V160/161 kassene passer på 7M om man bruker clutchus fra 1JZ, å banker og utvider "tunnelen" på bilen litt++
MKIII:
R154 - 5trins manuell
W58 - 5trins manuell(NA biler)
A340E - 4 trins automat

MKIV
V160 - 6trins manuell
V161 - samme som V160 bare md annen utveksling,kom med VVTI motoren
W58 - 5trins manuell levert på NA bil
A340E - 4trins automat
A343E - 4trins automat(levert med VVTI motoren)
 #335550  av FS-Styling.no

Konverterte selv fra W58 til V160... Kassa betalte jeg 32000 for fra anmark...gått 42000... kassa ble åpnet og så ny ut... dette er riktignok 1 år siden,men de koster skjorta... Ellers så kjøpte jeg alt av deler (skiver, skruer, tripod, +++++) fra Toyota USA,, som kosgter en brøkdel av det det koster i Norge... :D :D :D