TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 300-350.000,- ???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #336365  av lienback

heysann :)
jeg er nye her, så jeg har ikke annelse om toyota supra når det gjelder regeler osv. Men jeg har lyst og importere eller kjøpe en vanlige supra her i norge.
Det blir nok importering siden jeg tror ikke at du får en venstre styrt supra for 300-350.000,- ?

Anyway, dere her, jeg spør. Hvor mye hadde en venstre styrt supra kostet hvis jeg skulle importert den, og ville det vært stress med og registerere den osv med alle de lovene som den må bestå?

Takker for svar.

mvh lien
 #336368  av Scotty

Enkelt og greit så er det vel håpløst å importere Supra nå i nyere tid såvidt jeg har forstått..
Sist redigert av Scotty den 25 aug 2009 06:44, redigert 1 gang totalt.
 #336369  av MrControl

Venstre styrt Supra med manuell gir(TT) vil komme på nærmere 450 000 ferdig registrert her til lands.

Kort og enkelt
 #336370  av Ninjamannen78

Euro-spec rettstyrt Supra er ikke noe problem å få skilt på. USA-spec litt verre men ikke umulig.
 #336382  av Rayho

Us bil i orginal stand er ikke no problem å få skilter på. Like lett som alle andre biler fra usa. Det kommer forøvrig merknad i vognkort under diverse at bilen ikke skal forandres konstruktivt eller utseendemessig (denne kalles ofte unntaksregelen). Dvs at hvis du er uheldig å blir stoppet og den som stopper har mistanke om at du har endret noe, så kan dem be deg vise bilen hos biltilsynet. Ofte får du 3 uker på deg. Denne kjøretøyforskriften heter § 1-15 og inneholder en generell unntaksregel fra kravene i kjøretøyforskriften for personbiler og varebiler. Unntaket innebærer at biler som tilfredsstiller kravene for godkjenning i annet EØS-land (ikke-harmoniserte krav) eller USA, i hovedsak kan godkjennes i Norge uten å måtte dokumentere at kravene som følger av kjøretøyforskriften er oppfylt. Unntaksregelen ble opprettet i 2004 og gjaldt opprinnelig for alle grupper biler, også lastebiler. Regelen ble, etter en alminnelig høring, begrenset fra 1. juni 2006 til kun å omfatte person- og varebiler. Bakgrunnen for denne endringen er at det er til dels store avvik mellom EU/ECE krav og USA-krav til tunge kjøretøy, og hvor derfor hensynet til trafikksikkerhet motiverer en slik begrensning.
Synes du dette blir stress så KAN det være mulig å fremskaffe dokumentasjon som gjør at bilen oppfyller eøs sine krav, og dermed godkjennes på normalt vis. Men dette er også endel stress og innkjøp av feks lykter osv.
Den europeiske versjonen er mest ettertraktet og derfor også den dyreste utgaven, men du slipper masse stress.
Håper du er litt klokere nå :D
 #336400  av Rayho

Den sorte ej jo rhd. De to andre automat, men euro, den sølvfarga er nok en meget bra bil :D
 #336405  av lienback

Rayho, takk for svar, ble litt klokkere nå :P

Men de bilene som ble linket, veldig råe biler, men de har automat :( det vil jeg ikke ha. Men flotte biler da.
Prisen var jo grei, men se på den første feksempel, 240.000,- men da må jeg importere den til norge og få skilter på den her, det kan vell bli veldig dyrt? (jeg sier ikke at jeg skal gjør det, men "hvis" jeg skulle kjøpt den"

Jeg er på leit etter den første og den siste(Venstre styrt), men med manuell da. Men som MrControl sa, Ferdig registrert supra med manuell gir vil komme på 450.000,- :(
 #336416  av Nikko Supra

på skilt vil det bli rundt ca450k norske..
ish 246 000k for bilen
ish 61 000k moms
ish 145 000k for skilt
 #339014  av Toyota-rav4-2002

Tipper du må ut med ca. 400 000-500 000 kr for en ferdig registrert supra.