TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AW11: Selvstarterproblem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #336479  av isomalt

Hei,
Har plutselig fått problemer med å starte. Selvstarteren går for sakte rundt til å dra igang motoren. Det er bra med strøm på batteriet og alt annet virker. Bilen starter uten problemer når jeg ruller den igang. Noen som har erfart noe lignende? Tror dere det er selvstarteren som er gåen (om den hadde vært gåen, hadde den da gått rundt i det heletatt?) eller dårlig kontakt et sted?
 #336480  av Pgus

Jeg hadde litt problemer med dette før...

Hadde en uorginal ledning fra batteriet til starter, og når jeg byttet denne ble alt meget bedre...

Starter'n kan være syk, selv om den går rundt...

Plukk den av, og se på den. Slik den sitter hender det at den kan bli fylt med olje hvis motoren svetter litt. Det liker den ikke.
 #336558  av Arne rebel

Jeg hadde noe av det samme når jeg hadde satt inn motoren i min. Jeg hadde den orginale jordingen til gearkassen, men hadde ikke satt montert jordingen som gikk til motoren. Dette var jeg klar over, men trodde at jordingen som var montert på gear kassen var nok. Etter mye problemer med at strateren gikk sakte rund eller bare klikket selv om jeg hadde lader med booseter på batteriet ville den ikke gå fortere, men etter jeg jordet motoren nede på bolten som holder starteren snurret den med en gang....men jeg måtte bytte ledningen til innslaget da den smeltet pga for mye kinning med for lav spenning og startboosteren påkoblet :wink: Det er ikke bare å skru ut starteren har jeg oppdaget, for den er gjemt under eksosen med alt for liten plass til å jobbe på...