TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger tips mk2 gÃ¥r surt pÃ¥ lavt turtall

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #42376  av Dont_Panic

bilen min(1991 mr2 mk2 gti) har begynnt å fuske på tomgang, ligger på ca 900o/min og faller til 800o/min hvert 3 sekund eller noe sånt. når jeg gir veldig forsiktig gass så føles det nesten som den skal kvele seg, men så kommer den plutselig over en liten kneik også er det bra drag i den helt til jeg må stoppe på rødt lys igjen og harke meg opp i 5-10km/t ca før den skyter fart igjen.

noen som har noen tips?

#42379  av angrykid

bortimot samme problemet jeg og, spent på eventuelle forslag. :)

#42399  av tbergstad

tett luftfilter?

#42400  av Paoblo

dette skjer omentrent hver gang jeg vasker bilen min :? akkurat vaska bilen?.. helt sikkert vann som har kommet ned til pluggen.. bruk trykkluft til å blåse ut vannet.

#42401  av sexten

hehe. det samme har skjedd med meg også. I tillegg til at den går ujavnt på turtall så vibrerer ganske mye. Grunnen til at den ikke gjør det på høyere turtall er vel at da overlapper tenningene hverandre. Men du bør dra opp de koblingene til tennpluggene og tørke de før du blåser trykkluft nedi, helt til du ser det er tørt. gjør det samme med alle så blir alt så rent og pent så :)

håper du blir kvitt problemet etter dette

#42418  av erling

Prøv å bytte plugger, og/eller fordelerlokk & rotor, og/eller tennkabler.

Skru ut plugger og lokk og inspisër litt først. Hadde noe lignende på min, bytta plugger så ble det bra igjen.

#42451  av Dont_Panic

takk, skal teste det

#42454  av Alexander G

Gjorde alt det som Erling sier, og det ble mye bedre med en gang.

Eller var det Erling som gjorde det for meg? :oops:

#42460  av Dont_Panic

har hatt bilen i 5,5år nå så er vel på tide med ny fordeler uansett kansje :?:
håper ikke det er dyrt...

#42482  av erling

Dont_Panic skrev:har hatt bilen i 5,5år nå så er vel på tide med ny fordeler uansett kansje :?:
håper ikke det er dyrt...
Ikke hele fordeleren da, bare lokket. :D

#42553  av Dalan

Hadde samme problemet på Mazdarati'n min, gjorde samme som Erling; vips, problemet borte ;)

#44566  av memo

kan være vakuumlekkasje..sjekk slangene..

#44586  av Dont_Panic

hmhmmh, var mye oljevanngreiegugg, ganske klissete hvertfal der pluggen sitter i hva jeg kaller sylinder nr3 (nr 3 fra førersiden), gikk ikke blåse det ut og det var ett sant helvette å få opp alt med en tynn sveisepinne med dasspapir på enden, men tror jeg fikk bort det meste. optimist som jeg var tok jeg en testtur og det viste seg at det ikke blei noe bedre, så jeg skal se på fordelerlokket, må bare få tid, regner med jeg ser etter vacum slangedubbedingser mens jeg er igang, men hadde hjulpet om jeg viste hvor slangene var da:) samt jeg skal sjekke pluggene selvom de er ganske nye, skjønner ikke hvorfor det var brunsvart olje/vann ved den ene pluggen da men, plugghetta virker relativt tett, håper ikke det er noe galt med toppakningen så jeg får kjølevann inn i sylindern..... :?:

#44627  av spkstrp

er det en ide å ta ut pluggen når du rengjør ?

#44747  av Dont_Panic

vet ikke, følte ikke det hadde vært smart siden det var så mye nedi der og da ville det ende nedi sylindern.. også hadde jeg ikke riktig pluggnøkkel på jobben da :?