TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tempføler pÃ¥ radiator

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #336929  av KK-ma70

Hallo folks.. Driver å skal sette inn ny radiator nå, men fikk et problem.
På den gamle så sitter det en føler nederst i venstre hjørne, ser ut som en temeratur føler. Men på den nye radiatoren er det ikke hull til å montere denne i.
Hva er det den føleren går til? Eller trenger jeg den?
Fulgte ledningen fra den til under batteri dær den går inn i strømpene til resten av ledningsvirrvaret... :) Ledningene er lyseblå og rød\svart.
 #336931  av Morten

Hvis det er samme system som på mr2 er det en temperatur-bryter som styrer om kjølevifta skal gå eller ikke, mao veeeeeldig kjekk å ha :wink:
 #336958  av tojo

Det stemmer! om ikke føleren er der i ny radiator legg opp ny til dual viftene så er alt ok..Hvilken radiator er det du har anskaffet deg?
 #336972  av KK-ma70

Det var det jeg fant ut etter mye leting på nettet igår også. Men det virker ikke som om folk vet hvordan den virker opp mot ecu og hydroviften..

Jeg kjøpte en ¤host¤host¤orginal¤host¤host¤... :oops:

Fant ut at jeg ikke trenger noe annet. Og en ny en er bedre enn dEn jeg hadde uansett. :wink:

Men takk for svar :D
 #336975  av Supramk3turbo

Mishmoto??
 #337010  av Supramk3turbo

He he :D Så det er ikke det du har kjøpt?? :D

edit: Så ikke at det sto orginal mellom alle de hostene dine :D Så du kjøpte orginal ja, holder nok fint det :D
 #337011  av KK-ma70

Supramk3turbo skrev:He he :D Så det er ikke det du har kjøpt?? :D

edit: Så ikke at det sto orginal mellom alle de hostene dine :D Så du kjøpte orginal ja, holder nok fint det :D
Hehe 8) Fikk tak i orginal til 2500,- Og nå er alt oppe å går igjen :)
 #337062  av Turbotrille

Hvis radiatoren som har stått i fulgte med frontcutet til motoren så er det antakeligvis styring for hyd. kjølevifte, og når du har bygget om til el vifter med egen krets så er det nok ikke noe problem, da kan du legge bryteren på en lur plass slik at du kan kaste den når du ryddet om noen år.. :P