TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SentrallÃ¥s ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #42432  av Remi

Ok noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få blinkelysene til og bilnke 1 gang nor jeg låser opp og låser i gjen bilen? regner me at du får en puls i fra "sentral låsenheten" og til blinkelysrelle eller noe slikt.. noen som har gjort dette før?

#42434  av tbergstad

øøøh... det gjelder vel bare for biler med alarmer?....

#42457  av Remi

neeei det kan æ ikke tenke mæ.. koffer skal det bare gjelde dem? skal da være mulig og jukse det til.. eventuelt sette en senor ved låsen eller noe slikt.. skal vell få det til.. spm e hvordan

#42462  av yeah580

Bare en liten tanke.
Hent plus og minus fra tilførselen til den ene sentrallås motoren.
paralellkoble innslagsspolen på 2 stk standard rele til denne.
(1 rele for hvær side, slik at ikke alle blir koblet i paralell og lyser samtidig uansett hvilken vei du blinker)
hent tilførsel fra batteriet til releene. paralellkoble dette og.
Min teori i dette rotet er at releet trenger ikke en bestemt polaritet for å slå inn. Jeg vil tro at det som bestemmer om det blir låst eller åpnet er at styresystemet til sentrallåsen snur polariteten til sentrallås motorene. Styringen gir også bare spenning til motorene i en bestemt tid.
dvs. at blinklysene vil lyse når sentrallås motorene blir aktiverte, uavhengig av om du låser eller åpner.

Håper dette var forståelig på et vis. Forhåpentligvis litt logisk og.. 8)

#42466  av yeah580

Fant ikke no fornuftig vis å tegne det på pc'n. :oops: tok det heller på frihånd for så å ta bilde av det. :lol: :lol:

edit: Pinnenummer på rele er hentet fra et jeg hadde liggende. men er vel standard på de fleste. Rett meg hvis jeg tar feil.
Vedlegg
Koblingsskjema.JPG
Koblingsskjema.JPG (33.27 kiB) Vist 3084 ganger

#42469  av tbergstad

Joo... ser grei nok ut denne koblinga... Men er det egentlig så kult at alle blinklysa blinker hver gang du låser opp bilen da?.... :?

#42471  av yeah580

Smak og behag vil jeg tro. 8)

#42474  av spkstrp

hehe ja... blinking er for biler med alarm spør du meg, ødelegger for alarm bilene når alle har det ;)