TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BILLIG IS300

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #337113  av supratt

Dette er BILLIG, selv om det er en "fake" stasj....
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17597991
Men, er allerede solgt ser jeg :wink:

Den har en verdi på ca.250 ut fra forhandler....men folk i dette "potetlandet" er jo livredde biler som har større motor enn 2.0 :roll:
 #337114  av supratt

supratt skrev:Dette er BILLIG, selv om det er en "fake" stasj....
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17597991
Men, er allerede solgt ser jeg :wink:

Den har en verdi på ca.250 ut fra forhandler....men folk i dette "potetlandet" er jo livredde biler som har større motor enn 2.0 :roll:
Det er vel grunnen til at den ble priset ned fra 259, fordi folk mente det var for dyrt??? Den bruker jo sikkert 0,9 på blanda kjøring, kontra 0,8 på IS200 som strever mer med å henge med...en 3 liter går tross alt litt lettere enn en 2 liter...men forventer egentlig ikke at det norkse folk som er indoktrinert av politisk propaganda rundt temaet bil vet slikt.....alt med emr enn 110hk osv er jo "livsfarlig" :lol:
 #337116  av erling

Blir jo nesten imponert om folk i hele tatt velger bensinmotor nå om dagen. Synes jeg hører avskyelige oljefyrknatringen av omtrent alt som går på gata..
 #337118  av celicat23

Åååh nei, hva er det med folk? Kjøper en pen coupe i riktig farge med sort skinn interiør..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18441120

..når de heller kunne handlet ei stygg stasjonsvogn i feil farge? Idioter :wink: :lol:

Alt er smak og behag. Stasjonsvogn utgaven av IS er for meg en like stor feil som stasjonsvogn utgaven av impreza - det er bare ikke pent. Og grønn metallic *grøss* Ett kjapp søk på finn over biler fra 2000 med minst 150hk til rundt 200.000kr og jeg finner, for min del, mange bedre alternativer.
 #337123  av erling

celicat23 skrev:Stasjonsvogn utgaven av IS er for meg en like stor feil som stasjonsvogn utgaven av impreza - det er bare ikke pent.
Enig. Er nok heller det som gjør den tungsolgt enn den "store" motoren. :)
 #337127  av celicat23

erling skrev:
celicat23 skrev:Stasjonsvogn utgaven av IS er for meg en like stor feil som stasjonsvogn utgaven av impreza - det er bare ikke pent.
Enig. Er nok heller det som gjør den tungsolgt enn den "store" motoren. :)
Hadde det vært en sedan utgave med samme motoren så hadde den nok ikke stått lenge nei :wink:
 #339026  av Toyota-rav4-2002

Er helt enig der ja, passer ikke i det hele tatt.
 #339027  av supratt

celicat23 skrev:Åååh nei, hva er det med folk? Kjøper en pen coupe i riktig farge med sort skinn interiør..

..når de heller kunne handlet ei stygg stasjonsvogn i feil farge? Idioter :wink: :lol:

Alt er smak og behag. Stasjonsvogn utgaven av IS er for meg en like stor feil som stasjonsvogn utgaven av impreza - det er bare ikke pent. Og grønn metallic *grøss* Ett kjapp søk på finn over biler fra 2000 med minst 150hk til rundt 200.000kr og jeg finner, for min del, mange bedre alternativer.

Hehe, og du tror virkelig det er samme kjøpergruppe på en gammel Coupe og en liksomstasjonsvogn? må jo spørre?
 #339034  av Amund

celicat23 skrev:Åååh nei, hva er det med folk? Kjøper en pen coupe i riktig farge med sort skinn interiør..

Der merc'ene er vel ikkje akkurat kjent for å vere rustfrie heller då, så pris kan uansett ikkje sammenlignes, då merce'ne er lavt priset siden ingen vil ha dei....
 #339036  av celicat23

supratt skrev:Hehe, og du tror virkelig det er samme kjøpergruppe på en gammel Coupe og en liksomstasjonsvogn? må jo spørre?
Handler ikke om noe annet enn valg og hva som er pent og ikke pent. Kan godt dra frem noen audi a4 1.8 turbo'er eller bmw/mercedes stasjonsvogner. Poenget er bare at IS stasjonsvogna er stygg, og blir ikke noe penere med helt feil farge. Men smak er en personlig ting, så det er helt garantert noen som finner den tiltrekkende også. Toyota klarer og selge aygo og yaris, nissan selger micra og lexus har IS stasjonsvogna.
 #339046  av marlboro1310

kunne godt tenkt meg en slik IS300 STV om den hadde vært svart og med manuell gir, noen fete 18 eller 19" på den der så tror jeg den hadde blitt ett skikkelig flak. Personlig har jeg aldri sett en slik live, så den er neppe noe hverdags sånn sett...og større grunn til å kjøre noe som ingen andre har :wink: med ett smil :D
Og må nesten bare le når denne bilen legges frem i samme attraktivitetsliga som Micra, Aygo og Yaris...herregud :!:
 #339049  av celicat23

marlboro1310 skrev:Og må nesten bare le når denne bilen legges frem i samme attraktivitetsliga som Micra, Aygo og Yaris...herregud :!:
Det er ikke en sammenligning, bare noen tilfeldige eksempler på at stygge biler selger det og - nettopp fordi vi alle har forskjellig smak. For noen er dette pene biler. Trenger ikke le, bare bruke hodet litt :wink:
 #339101  av supratt

celicat23 skrev:
marlboro1310 skrev:Og må nesten bare le når denne bilen legges frem i samme attraktivitetsliga som Micra, Aygo og Yaris...herregud :!:
Det er ikke en sammenligning, bare noen tilfeldige eksempler på at stygge biler selger det og - nettopp fordi vi alle har forskjellig smak. For noen er dette pene biler. Trenger ikke le, bare bruke hodet litt :wink:
er hodet i bruk når man kjøper noe det går fullt av? Noe alle har? :? de fleste i dette landet kjøper jo VAG og annet rammel fordi naboen har det.......ikke fordi de syns de er pene eller tiltaler dem, men fordi noen biler ligger på salgstoppen, og den vanlige mann i gata tror da at de på den salgstoppen er de beste bilene....De fleste i norge har ikke "ryggrad" når det kommer til sitt bilvalg....norge består av en gjeng "besteborgere" som er oppforstra på jantelov spør du meg....og det skinner igjennom på bilvalget til de fleste....Sølv eller sort Passat og A4 og A6, sølv eller sort Avensis og selvfølgelig sølv eller sort 318 eller 320 Bmw.... :lol: jeje, det er å bruke hodet det;) når verditapet på disse bilene er desidert størst og fordi alle har det og markdet blir overfylt når de er passert 3 år og skal selges, noe som drar prisene nedover....ja da, det er å bruke hodet det :wink: :roll:
 #339111  av celicat23

At dere liker IS stasjonsvogna er helt greit - smak kan ikke diskuteres. Men og si at alle er noen sauer som velger kjedelige biler med små motorer fordi de ikke har noen ryggrad blir for dumt. Det henger sammen med pris og kunnskap/erfaringer. Folk "vet" hva de får når de kjøper en bmw, mercedes, toyota, nissan osv osv. Det er trygge etablerte merker og modeller. Lexus er ikke noe utbredt kjent merke med lang historie i norge. Og jeg vet ikke om det gjelder forsatt, men sist jeg sjekket (som er lenge siden) så var det ikke alle toyota forhandlere som fikk lov til og ha service på lexus.

Det er nok av motorsterke biler i Norge. At det ikke er flere er på grunn av prisen. Jeg tror du også forstår at folk ikke velger vekk biler med stor motor fordi de liker små motorer og mangler ryggrad, men fordi de ikke har råd til det.

Men nok om det - det var en IS stasjonsvogn til salgs, who cares. Noen syns den er stygg som faen, andre liker den - livet går videre :lol:
 #339141  av marlboro1310

Heller (eller alltid) denne Lexus stv`en enn en Audi Stv i samme prisklasse..... :!: (nå tenker jeg om den hadde hatt manuell-gir.)