TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AW11: Identifikasjon av enheter i motorrommet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #337117  av isomalt

Hei,
I motorrommet på min bil er det en del løse ledninger og kontakter som ikke er tilkoblet som jeg ikke finner ut av. Det er en '85-modell AW11.

1) Rett bak coilen henger det en føler av ett eller annet slag på veggen. Det virker som om det er en trykk eller temperatursensor men det er ingen slange tilkoblet den heller. Den har kun en elektrisk tilkobling. Hva er dette og hva slags farge på ledningen som skal kobles til denne?

2) Like ved coilen så har jeg en løs ledning med en flatkontakt på. Den er rød og grønn?

3) Også ved coilen har jeg en kontakt som ikke er koblet til noe. To ledere går inn til denne en brun og den andre svart og rød?

4) Like ved fordeleren, sammen med de ledningene som går over motoren rett bak registeret kommer det ut en ledning som er sort og hvit som heller ikke er tilkoblet noe?

5) Det er ikke koblet noen slanger på port R og E på innsugningsmanifolden, bare på N og C. Skal det være noe på R og E og isåfall hva?

Noen som har noen idéer, som evt. kan se hvordan det er på sin bil så hadde jeg blitt glad, for jeg finner virkelig ikke ut av det.
 #337120  av Filhan

Jeg har ikke noe peiling selv, men om du hadde tatt noen bilder av alle kontaktene, nærbilde og overblikk så du ser hvor den ligger hen så tror jeg det hadde vært lettere å få noen til å si hva de er til for noe.