TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eg skal senke mk2en min, trenger tips.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #337797  av w-132

Hallo..

Eg har trenkt på å senke mr2en min for den er så høy i fronten,
så lurer eg på om eg skal bare ha Fjører elle Dempere?

Så eg lure på om det går ann å senke den 50mm når eg har 18" felgere på?
Å va som er til å anbefale?

Mvh stian :D
 #337802  av lasse

En tommelfingerregel er at om man senker mer enn 40 må man bytte dempere også, jeg ville gjort det uansett.
50mm med 18" går nok sikkert fint det, hvilket sett har du sett på? Jeg kjørte med Tein s.tech fjærer før, de senka drøyt mye, oppgitt til 39/43 foran/bak, men det må ha vært mer, fikk såvidt pekefingeren imellom innerskjermen og dekket foran(18", 215-35).
Det som blei problemet mitt med de fjærene var at jeg hadde NULL fjæringsvei igjen, bilen lå på demperstopperene (ihvertfall foran) bilen ble stumpete å kjøre, og demperene ble ødelagt med en gang, i tillegg hadde jeg en brøytebil på vinterstid, selv på godt oppkjørte veier.
Hjulgeometrien foran ble også helt på trynet, og det førte til helt feil hjulstilling som ikke kunne rettes nok til at det ble bra.
Kjører nå med H&R fjærer, de senker "bare" 20mm, og det ser helt greit ut, pluss at det er overkommelig hvis du bruker bilen på vinteren.
JEg kjører også med gule koni dempere, som også er å anbefale, stivt og fint :D
 #337819  av w-132

oki eg har sitt litt på disse dette sette her: http://www.streetdesign.no/?id=42742
men det du anbefaler alså er å ikke senke den så møje framme?
Men det er jo justertbart så eg vill jo se va som passer best (hvor møje eg senker den)
Men trur du at det vill sje de samme me min mr2 så sjedde me din når du senkte den?

Mvh Stian
 #337830  av mr2storbrua

Kan anbefale coilovere med tanke på justeringsmuligheter og enkelt å montere. Felles problem med slike billig-coilovere er at de gjerne er litt for harde, selv på mykeste innstilling.
 #337836  av lasse

Nå er jo det der coilovers, så det har jeg lite peiling på, men da kan du jo justere dem slik at det blir bra på alle måter, mulighetene er mange!
Problemet jeg ser med coilovers (grunnen til at jeg ikke har det...) er at det begrenser muligheten for skikkelig breie felger, ihvertfall foran, da fjæra bygger lenger ned enn på normale fjærbein, jeg hadde ikke fått på mine 8x18" hvis jeg hadde hatt coilovers.
Men det er jo mange her som kjører med justerbart, så du får sikkert bedre svar av dem.
Lykke til ihvertfall, mr2'en er jo høy som et hus original, så det er viktig å senke litt :D
 #337841  av mr2storbrua

lasse skrev: Problemet jeg ser med coilovers (grunnen til at jeg ikke har det...) er at det begrenser muligheten for skikkelig breie felger, ihvertfall foran, da fjæra bygger lenger ned enn på normale fjærbein, jeg hadde ikke fått på mine 8x18" hvis jeg hadde hatt coilovers.
Stemmer, jeg har på 18mm spacere på min. Men skal dreie litt av de, så da blir de vel 15mm tenker jeg. Går litt i hjulbuen dersom veien er litt for ujevn, selv om jeg har valsa. Tror det er 8x18" felg...